• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80325
+
-

توسعه صنعتی اصفهان با اجرای 107 طرح

در استان اصفهان
توسعه صنعتی اصفهان با اجرای 107 طرح

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۱۰۷ طرح با هدف توسعه حوزه صنعت در استان اصفهان اجرا می‌شود.
به گزارش تسنیم، «ایرج موفق» در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی استان با اشاره به صدور 687 پروانه بهره‌برداری در حوزه صنعت، تسهیل در صدور مجوزهای لازم و کاهش بوروکراسی را از اهداف مد نظر عنوان کرد و ادامه داد و با اشاره به آمار تفکیکی پروانه‌های صادر شده، افزود: در بخش معدن 47 پروانه و در حوزه پخش کالا و صادرات 26 مجوز صادر شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره آمار صادرات از این استان طی سال گذشته اظهار کرد: 4 میلیارد دلار صادرات از استان اصفهان صورت گرفته که برای افزایش آن تلاش می‌کنیم. وی با بیان این‌که برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه صادرات باید بوروکراسی اداری در استان اصفهان کاهش پیدا کند، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که در این مسیر فعالیت‌ها به صورت آسان‌تر صورت گیرد، بنابراین آنچه مدنظر ماست تسهیل در صدور مجوزهای لازم و کاهش بوروکراسی است.

موفق با بیان این‌که اصفهان استانی صنعتی است که بخش اعظمی از صنایع کشور را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: جایگاه اصفهان در حوزه صنعت باید حفظ شود و ما در این راستا موانع بسیاری از جمله تحریم‌ها را از پیش پای خود برداشته‌ایم.


نرخ پایین اشتغال در اصفهان 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: باید دست مدیر کل صنعت اصفهان را باز نگه داریم تا شاهد رونق صنعت در استان باشیم و اشتغال افزایش یابد، چراکه نرخ اشتغال در استان بالا نیست.
به گزارش ایسنا، «عبدالوهاب سهل‌آبادی» در بیست و چهارمین آیین تجلیل از صنعتگران نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان شهری صنعتی و استانی است که باید وزارتخانه در آن تشکیل شود.
وی افزود: روز صنعت روزی است که توانمندی ما ثابت می‌شود و بسیاری از امور تنها بر عهده وزارت صمت نیست.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: اگر مشکلی در صنوف و تشکل‌ها می‌بینید، بیان کنید تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید