• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80323
+
-

ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با زنان در استان

استاندار یزد گفت: فرصت‌های شغلی در استان را متناسب با زنان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش مهر «محمدعلی طالبی» در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان یزد که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: یزد بالندگی امروز خود را مدیون زنان است و معتقدیم همه اتفاقات خوبی که در عرصه‌های مختلف در این استان رخ داده، مرهون زنان در عرصه‌های مختلف است. وی ادامه داد: در زمینه مدیریت زنان قدم‌های خوبی در استان برداشته شده و اولین معاون زن استاندار و اولین بخشدار زن منصوب شده‌اند. فرصت‌های بسیاری برای زنان و نقش‌آفرینی در بخش‌های مدیریتی فراهم آورده‌ایم و جهش خوبی در این زمینه ایجاد شده است. امیدواریم در آینده هم این زمینه استان یزد تقویت شود. طالبی اظهار کرد: یزد از استان‌هایی است که بالاترین آمار بیکاری در آن، مربوط به زنان است و علتش وجود فرصت‌های شغلی مغایر با تحصیلات و ویژگی زنان یزدی است. تلاش ما این است وضعیت را بهبود ببخشیم.

استاندار عنوان کرد: سعی می‌کنیم به سمت صنایع دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و سایر مشاغلی برویم که برای زنان و تحصیلکرده‌های بومی مناسب باشند.

وی ادامه داد: فرصت‌های شغلی بسیاری داریم که تناسبی با تحصیلات تحصیلکرده‌ها و زنان ما ندارند، به همین دلیل، بیشتر مهاجران در این شغل‌ها مشغول می‌شوند و این امر سبب شده که یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور باشد. معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری نیز در این جلسه گفت: اشتغال دختران فارغ‌التحصیل باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد و طرحی نیز به همین منظور در این معاونت در حال اجراست. «معصومه ابتکار» با اشاره به این‌که یزد چهاردهمین استانی است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را تصویب کرده است، اظهار کرد: امیدواریم به زودی شاهد تصویب و اجرای این سند در همه استان‌ها باشیم. وی با اشاره به این‌که در یزد 4/12 درصد مدیران زن هستند، افزود: یزد با این آمار، رتبه هشتم را دارد که امیدواریم با همراهی استاندار و نماینده یزد در مجلس، شاهد ارتقای رتبه یزد با توجه به سرمایه خوبی که در استان وجود دارد، باشیم. ابتکار عنوان کرد: استفاده از توان زنان علاوه بر این‌که یک ضرورت است، نشان از یک تحول جدی است و کار هوشمندانه این است که بتوانیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید