• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80324
+
-

نوید تکمیل «کنارگذر شرق اصفهان»

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد تکمیل پروژه کنارگذر شرق اصفهان تا ۱۰ روز آینده منعقد می‌شود.

به گزارش مهر، «محمد اسلامی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه کنار گذر شرق اصفهان یکی از ابرپروژه‌های اصفهان است که طولانی شده و باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.
وی با بیان این‌که پس از مدت‌زمانی طولانی تنها ۶۵ درصد این پروژه تکمیل شده، ابراز کرد: این پروژه به دلیل مشکلات مدیریت سرمایه‌گذار طولانی شده بود اما با رفع مشکلات موجود قرارداد تکمیل این پروژه ظرف ۱۰ روز آینده برقرار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند اجرای پروژه کنارگذر شرق اصفهان گفت: در تلاش هستیم که حداکثر تا پایان بهار ۹۹ شاهد افتتاح این آزادراه تا تقاطع جاده نایین باشیم.
گفتنی است برای اتمام پروژه کنارگذر شرق اصفهان ۳۰ میلیارد تومان بودجه دیگر مورد نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران که چند سالی دچار رکود و وقفه شده بود از امروز فعال شده است.
اسلامی در بازدید از طرح قطار سریع‌السیر اصفهان- قم – تهران در جمع خبرنگاران افزود: این قطار، یکی از طرح‌های مهم و راهبردی در حوزه زیربنایی حمل‌و‌نقل است.

وی اظهار کرد: اهمیت اجرای این طرح تنها از باب تردد آسان در حوزه تهران و اصفهان نیست، بلکه موضوع اصلی آن اتصال به زنجیره حمل‌و‌نقل جهانی است.  
وی با اشاره به این‌که راه ابریشم در دوران گذشته به عنوان یک مسیر تاریخی از ایران عبور کرد، گفت: اجرای چنین طرح‌های بزرگی با تکنولوژی پیشرفته و حرکت سریع اقتصادی می‌تواند احیاگر ان راه تاریخی باشد ولی نمی‌توان بدون سرمایه‌گذاری سریع و ایمن به آن دست یافت.

اسلامی تصریح کرد: اکنون ۲۱۵ کیلومتر از این طرح در مسیر اصفهان، دست‌کم ۷۰ درصد پیشرفت داشته و از امروز هم با به کارگیری تجهیزات لازم، فعالیت این طرح بزرگ از سر گرفته می‌شود.
وی در خصوص زمان تکمیل طرح گفت: بنا به چند عامل ناشناخته نمی‌توان زمانی دقیقی را پیش‌بینی و اعلام کرد ولی تمام تلاش دولت در سطح رئیس جمهوری و وزارتخانه مربوطه تکمیل هرچه سریع‌تر این گونه طرح‌های راهبردی است.

استاندار در جریان بازدید از طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم - تهران از پیمانکار مربوطه خواست تا برای سرعت در اجرای آن نسبت به افزایش تجهیزات به‌ویژه ماشین‌آلات به دلیل زیاد بودن طول این پروژه اقدام کند.
«عباس رضایی» همچنین پیشنهاد داد شرکت ساخت که مسئولیت اجرای این طرح ملی را عهده‌دار است با توجه به این‌که بخش بزرگی از آن در حوزه استان اصفهان قرار دارد دفتری در شهر اصفهان برای پیگیری‌های روزانه و هفتگی و برپایی جلسات لازم درخصوص میزان پیشرفت کار برپا کنند.

قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران یکی از طرح‌های مهم ملی است که ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد و دست‌کم ۳۰۰ کیلومتر آن در محدوده استان اصفهان است. این طرح با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد یوآن (واحد پول چین) فاینانس شده است.
وزیر راه و شهرسازی در مدت ۲ روز سفر به استان اصفهان چندین طرح از جمله مترو بهارستان، مسکن مهر و عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی در شاهین شهر را افتتاح و بازدید می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید