• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80282
+
-

افزایش 79 درصدی صادرات خوزستان

ناظر گمرک خوزستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از مجموع گمرک‌های این استان در نیمه نخست سال جاری به 5 میلیارد و ۳۱۳ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۷۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. به گزارش ایرنا، «غلامرضا بلوطی‌میرزا» با بیان این مطلب اظهار کرد: در این مدت 7 میلیون و ۵۸۳ هزار تن انواع کالا از گمرک‌های این استان به کشورهای مختلف صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته که نشان‌دهنده صادرات کالای تولیدی کشورمان با ارزش افزوده بالاست.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی، گمرکات خوزستان رتبه سوم صادرات کالاهای غیرنفتی را در کشور کسب کرده است. بلوطی‌میرزا با اشاره به این‌که صادرات کالا به عراق در نیمه نخست سال گذشته ۳۹۲ میلیون دلار بود، گفت: کالاهای صادراتی ایران به عراق از پایانه‌های تجاری چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر صورت گرفته است.

ناظر گمرکات خوزستان درباره واردات کالا هم توضیح داد: در نیمه نخست امسال حجم کالاهای وارداتی از گمرکات استان 7 میلیون و ۸۰۵ هزار تن به ارزش 4/3 میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶ درصد افزایش داشت، ولی از لحاظ ارزشی تغییری نداشت. به گفته بلوطی‌میرزا، کالاهای اساسی بیشترین حجم کالاهای وارداتی را به خود اختصاص داده بودند که از طریق گمرک و بندر امام(ره) ترخیص و وارد کشور شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید