• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80275
+
-

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه اربعین در ایلام

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری ایلام گفت: ۸۵ غرفه صنایع‌ دستی و سوغات محلی استان به مناسبت ایام اربعین حسینی(ع) در مسیرهای تردد زائران برپا می‌شود. «عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۳۰ مهر در ۶ شهرستان ایلام برگزار می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ۳۰ غرفه در ایلام، ۱۵ غرفه در مهران، ۲۰ غرفه در دهلران، ۱۰ غرفه در چرداول، 5 غرفه در ایوان و 5 غرفه در سیروان در مسیر تردد زائران اربعین برپا می‌شوند. مدیرکل میراث فرهنگی ایلام یادآور شد: این صنایع دستی شامل انواع لباس‌های محلی، گلیم نقش‌برجسته، حجم‌های سنگی، معرق و منبت، چرم، سفال، عسل طبیعی و... است.

شنبه‌زاده گفت: همه محصولات این نمایشگاه با هماهنگی به عمل آمده با صنعتگران با تخفیف ویژه به زائران ارائه می‌شوند. وی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی و عرضه محصولات بومی و محلی در راستای معرفی صنایع‌ دستی استان عنوان کرد.

شنبه‌زاده با بیان این‌که تردد زائران اربعین زمینه آشنایی با صنایع‌ دستی را در استان فراهم می‌کند، ادامه داد: تردد زائران فرصتی را برای شناساندن صنایع‌ دستی و سوغات محلی برای ایلامی‌ها ایجاد کرده است که باید از آن به شکل مناسب استفاده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید