• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80230
+
-

بزرگداشت سالروز حادثه تروریستی اهواز

بزرگداشت سالروز حادثه تروریستی اهواز

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد ۲4 شهید حادثه تروریستی ِ روز ۳۱ شهریور اهواز دیروز با حضور خانواده‌های این شهدا و اقشار مختلف مردم در مرکز استان برگزار شد. به گزارش تسنیم، این مراسم در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) اهواز واقع در کوی باهنر نبش فولادشهر برگزار ‌شد و حاضران یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

روز ۳۱ شهریور سال گذشته هم‌زمان با رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در سالگرد آغاز جنگ عراق و ایران در شهر اهواز، ناگهان افرادی از پشت جایگاه شروع به تیراندازی کردند. ظاهرا قصد و هدف آنان حمله به مقامات در جایگاه بود، اما به گفته شاهدان عینی آنها ابتدا رگبار را به سوی خانواده‌های بیننده و حاضر در مراسم گرفتند که درنتیجه این عملیات تروریستی ٢4 نفر شهید و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

تروریست‌هایی که اقدام به تیراندازی به سوی مردم کرده‌ بودند، همان روز به هلاکت رسیدند. ساعاتی پس از این حادثه گروهک «الاحوازیه» مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت، اما گروهک تروریستی داعش نیز با انتشار ویدئویی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

گروهک الاحوازیه با تمسک به قوم‌گرایی ادعا دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه اهواز را اشغال کرده‌اند و اکنون باید به اشغال اهواز پایان دهند. این در حالی است که منطقه خوزستان جزو لاینفک خاک ایران است. چند روز پس از این حادثه، «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات ایران در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز گفت: تک‌تک تروریست‌ها را به سزای اعمالشان خواهیم رساند و در ادامه هم اعلام کرد که شماری از عوامل مرتبط با حادثه تروریستی اهواز دستگیر شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید