• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80180
+
-

حمایت قضایی از شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

خبر
حمایت قضایی از شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ضمن تاکید بر رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی را مهم برشمردند. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، «مسعود مهدی‌زاده مقدم» در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: در استان 49 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم که در 40 شهرک واگذاری زمین انجام می‌شود و بقیه در حال آماده‌سازی برای سرمایه‌گذاران است. همچنین 46 درصد این واحدها به لحاظ تعداد، 23 درصد به لحاظ سرمایه‌گذاری و 38 درصد از نظر اشتغال‌زایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و با در نظر گرفتن تشویقات و تخفیف‌هایی برای سرمایه‌گذاران، ایجاد جذابیت شده تا سرمایه‌گذاران بیشتری به شهرک‌ها و نواحی صنعتی وارد شوند.  

وی با اشاره به حمایت‌های قضایی دادگستری از صاحبان صنایع افزود: حمایت‌های همه‌جانبه دستگاه قضایی استان از صنعتگران باعث شده برای واحدهای صنعتی و تولیدی در روند توسعه صنعتی، فرصت‌سازی شود و  مشکلات واحدها رفع شود و به سمت پیشرفت و رشد اقتصادی حرکت و فعالیت کنند. مهدی‌زاده مقدم ادامه داد: صنعتگران دیگر دغدغه‌ای برای مسائل حقوقی خود ندارند زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات آنها توسط دستگاه قضایی حل شده و امنیت خاطر برایشان فراهم آمده است که مهم‌ترین مساله در روند پیشبرد طرح‌های اقتصادی یک صنعتگر و سرمایه‌گذار است؛ ضمن آن‌که تمامی ارکان نظام در استان برای رفع مسائل تولیدکنندگان به عنوان جهادگران اقتصادی کمر همت بسته‌اند. 

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق هدف رونق تولید، 2 وظیفه اصلی خود را تامین زیرساخت‌ برای شروع سرمایه‌گذاری و تسهیل امور صنایع کوچک تعریف کرده‌ایم. همچنین 3 برنامه ویژه را که شامل ایجاد کلینیک کسب‌و‌کار، نهضت ساخت داخل و توسعه بازار و فروش واحدهای صنعتی و تولیدی است، از ابتدای امسال در دستور کار قرار داده‌ایم و از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف در جهت توسعه تولید و اشتغال‌زایی استفاده می‌کنیم. در ادامه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: نگاه دستگاه قضایی به موضوع تولید و اشتغال و نیز فعالیت‌های صنعتی نگاهی حمایتی است.

«غلامعلی صادقی» افزود: تولید و اشتغال و دغدغه‌های صنعتگران و کارآفرینان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمام مسائل در این حوزه‌ها با دقت بررسی و رصد می‌شود. وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در سال رونق تولید خاطرنشان کرد: یکی از الزامات امسال ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی است و بر همین اساس صحت، دقت و سرعت در تمامی فرایندهای رسیدگی در حوزه صنعت سرلوحه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دستگاه قضایی قرار دارد و با صیانت از سرمایه‌گذاری قانونی و حمایت از صنعتگران و کارآفرینان، آنها را در مسیر تولید یاری می‌کنیم. البته تلاش جهادی در شرایط جنگ اقتصادی از تمامی دستگاه‌های اجرایی مورد انتظار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید