• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80131
+
-

شاهکار یزدانی؛ 4پیروزی فقط در 8دقیقه

علیرضا کریمی در روز سوم مسابقات جهانی کشتی آزاد نقره گرفت و یونس امامی مدال برنز

ورزش
شاهکار یزدانی؛ 4پیروزی فقط در 8دقیقه


محسن محمودصفری ـ خبرنگار

یک مدال نقره، یک مدال برنز و 2سهمیه المپیک توکیو؛ اینها سهم ایران از روز سوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان بود. هر چند از دست رفتن مدال طلای علیرضا کریمی و گرفتن 2سهمیه از 4سهمیه روز سوم، برای جامعه کشتی ناراحت‌کننده بود اما کشتی‌های حسن یزدانی و بردهایی که همه در 3دقیقه اول و با امتیاز عالی به‌دست آمد، آنها را سرذوق آورد. دیروز ایران به 2 مدال رسید. یونس امامی که با ناداوری از رسیدن به فینال وزن 70کیلوگرم بازمانده بود در دیدار رده‌بندی در کمتر از 2 دقیقه حریف انگلیسی را ضربه فنی کرد و نخستین مدال کشتی آزاد در مسابقات جهانی قزاقستان را به‌دست آورد. علیرضا کریمی تنها فینالیست ایران در این روز بود. در وزن 92کیلوگرم که وزن المپیکی نیست، در مقابل جیدن کاکس آمریکایی قرار گرفت، کشتی‌گیری که مدال طلای جهان و برنز المپیک را دارد و هر بار که با کریمی روبه‌رو شده پیروز میدان بوده است. کریمی خودش را آماده کرده بود تا انتقام بگیرد و 2 مدال برنز جهانی‌اش را طلا کند اما این بار هم در مقابل کاکس کار به جایی نبرد تا چهارمین شکستش در مقابل این آمریکایی در نور سلطان ثبت شود. کریمی با شکست 4 بر صفر به مدال نقره مسابقات جهانی رسید.

یزدانی همان همیشگی بود
حسن یزدانی طبق پیش‌بینی‌ها ستاره تیم ایران در روز سوم بود. او با نمایشی خیره‌کننده در کمتر از 8 دقیقه تمام حریفانش را با امتیاز عالی شکست داد. قهرمان جهان و المپیک پس از استراحت در دور نخست وزن 86کیلوگرم در برابر اسپینال نایب قهرمان المپیک2012 لندن از پورتوریکو در مدت زمان 2دقیقه و 13ثانیه با امتیاز عالی 10 بر صفر به پیروزی رسید. یزدانی در کشتی دوم خود استفان ورب دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را در مدت زمان یک دقیقه و 23ثانیه درحالی‌که 9 بر 2 پیش بود، ضربه فنی کرد. یزدانی در یک چهارم نهایی آرتور نایفونوف از روسیه را  در حالی که در 2دقیقه و 37ثانیه تایم اول 4- 2 جلو بود، ضربه فنی کرد و به ماقبل فینال رسید. یل جویبار برای رسیدن به فینال در مقابل مایلز آمینه از سن مارینو قرار گرفت که در یک دقیقه و 55ثانیه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید. یزدانی امروز برای کسب مدال طلا با پونیا از هند کشتی می‌گیرد. 4پیروزی یزدانی در زمان 8 دقیقه و 8ثانیه به‌دست آمده، در حالی که زمان هر کشتی 6دقیقه است. فراموش نکنیم که این نتایج روی تشک مسابقات قهرمانی جهان به‌دست آمده، جایی که بهترین‌های جهان روی آن رقابت می‌کنند و قرار است برای المپیک سهمیه بگیرند.

شانس برنز برای احسان‌پور
بهنام احسان پور که  در وزن 61کیلوگرم چهارمین مسابقه جهانی‌اش را در نورسلطان تجربه می‌کند و از 3 دوره قبلی مدالی نگرفته، این شانس را دارد که امروز مدال برنز بگیرد. او دیروز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل رجب توپال از ترکیه با نتیجه 6 بر 3 پیروز شد. در دور سوم احمدنبی گوارزاتیلوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان را در یک کشتی دیدنی 13 بر 12 برد. احسان‌پور در ماقبل فینال مقابل ماگومد رسول ادریس‌اف از روسیه با نتیجه 2 - 2 شکست خورد و فینال را از دست داد.

2حذفی در روز سوم
بهمن تیموری در وزن 79کیلوگرم نمایش ضعیفی داشت. تیموری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل رشید قربان‌اف از ازبکستان با نتیجه 13 بر 10 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی، تیموری هم از دور مسابقات کنار رفت. علی شعبانی در وزن 97کیلوگرم در دور اول با نتیجه 9 بر یک ابراهیم جیفتجی از ترکیه را شکست داد ولی در دور دوم مقابل الیزبار اودیکادزه از گرجستان با نتیجه 11 بر 8 باخت. با توجه به شکست این کشتی‌گیر، شعبانی هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید