• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80097
+
-

راننده کامیون خوابید 15سرنشین مینی‌بوس کشته شدند

راننده کامیون خوابید 15سرنشین مینی‌بوس کشته شدند


خستگی و خواب آلودگی راننده تریلی فاجعه‌آفرین شد و بر اثر برخورد آن با یک مینی‌بوس پر از مسافر 15نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه مرگبار ساعت6:45 دیروز در سه‌راهی قره‌ماخر به سمت اینچه‌برون در استان گلستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یک دستگاه تریلی حامل سیمان از گنبد کاووس به سوی اینچه‌برون در حال حرکت بود که بنا به دلایل نامعلومی از مسیر منحرف شد و با مینی‌بوسی که از مراوه‌تپه به سمت گنبد کاووس حرکت می‌کرد به‌شدت برخورد کرد. شدت این برخورد به حدی بود که مینی‌بوس که بیشتر سرنشینانش زنان و کودکان بودند دچار آتش‌سوزی شد. هرچند دقایقی پس از این حادثه گروه‌های امداد و نجات شامل اورژانس و هلال‌احمر خود را به محل حادثه رساندند اما 8نفر از سرنشینان مینی‌بوس دردم جان خود را از دست داده و سایرین نیز به‌شدت مصدوم شده بودند. در این شرایط بود که عملیات امداد و نجات آغاز شد.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این‌باره به همشهری گفت: متأسفانه در این حادثه 8نفر دردم جان خود را از دست داده بودند اما سایر مصدومان نیز وضعیت خوبی نداشتند. به همین دلیل مصدومان در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط چندین دستگاه آمبولانس و بالگرد امداد به مراکز درمانی انتقال یافتند. وی ادامه داد: با وجود تلاش کادر پزشکی اما ساعتی بعد با جان باختن 7نفر دیگر شمار قربانیان این تصادف به 15نفر افزایش یافت و تلاش‌ها برای مداوای سایر مصدومان همچنان ادامه دارد.


حادثه از زبان راننده مینی‌بوس
راننده مینی‌بوس یکی از مصدومان این حادثه است. او درباره آنچه اتفاق افتاده گفت: مینی‌بوس را به‌صورت دربستی کرایه کرده بودند. بیشترشان زن و بچه‌های کوچک بودند. گفتند حدود 22نفر هستیم. اما بچه‌های کوچک هم داشتند.
وی ادامه داد: در مسیر با احتیاط در حال حرکت بودیم که از مسیر روبه‌رو دیدم یک کامیون در حال منحرف شدن است. کامیون را از فاصله 200متری دیدم که به سوی ما می‌آید. اول فکر کردم که شوخی می‌کند. ولی او هر لحظه به ما نزدیک‌تر می‌شد. کار به جایی رسید که دیگر راه فرار نداشتم. به ناچار فرمان مینی‌بوس را به سمت چپ گرفتم اما کامیون با ما برخورد کرد و حدود 200متر مینی‌بوس را به پهلو روی جاده کشید و آتش گرفت.
از سوی دیگر سرهنگ علی عبدی، رئیس پلیس راه استان گلستان علت وقوع این حادثه دلخراش را انحراف به چپ تریلی اعلام کرد و به ایسنا گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان انحراف به چپ تریلی بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام شده است. با وجود این بررسی‌های فنی و تخصصی در این خصوص همچنان ادامه دارد.
این حادثه به حدی هولناک بود که پای رئیس‌کل دادگستری گلستان نیز به آن باز شد و وی دستور ویژه‌ای برای بررسی این حادثه صادر کرد. هادی هاشمیان با تسلیت به خانواده‌های داغدار از حادثه تصادف دلخراش گفت: دادستان پس ازبررسی علل بروز این حادثه و عوامل تشدید شمار جانباختگان این تصادف، گزارش آن را به مرکز استان ارائه خواهد کرد. همچنین تعیین میزان قصور مدیران ذیربط از نکات مهمی است که باید در این حادثه تلخ بررسی و در گزارش منعکس شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید