• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80093
+
-

توبه خواستگار قاتل، او را از قصاص نجات داد

توبه خواستگار قاتل، او را از قصاص نجات داد

خواستگار شکست‌خورده که 3سال پیش دختر همسایه‌شان را به قتل رسانده و در یک‌قدمی چوبه دار بود، در زندان توبه کرد و همین باعث شد تا اولیای دم به‌خاطر رضای خدا او را ببخشند.
به گزارش همشهری، این حادثه ششم تیر سال95 رخ داد. آن روز اهالی ساختمانی در تهرانسر صدای جیغ و فریاد زنانه‌ای را از داخل پارکینگ شنیدند و وقتی به آنجا رفتند با جسد غرق خون دختر همسایه روبه‌رو شدند.  او با ضربات چاقو به قتل رسیده بود و به گفته خانواده‌اش و اهالی ساختمان دختر آرامی بود که با هیچ‌کس خصومت نداشت. در حالی که تحقیقات پلیس برای کشف راز جنایت شروع شده بود، یک ساعت بعد پسری آشنا به کلانتری تهرانسر رفت و به قتل دختر جوان اعتراف کرد.
این پسر 24ساله که لیسانس مخابرات دارد به مأموران گفت: 4سال پیش با مهناز آشنا شدم. با او در یک ساختمان زندگی می‌کردیم و در این مدت همه فکرم مهناز بود و قصد ازدواج با او را داشتم. قرار شد بعد از اتمام درسمان با هم ازدواج کنیم اما من به سربازی رفتم و بعد از مدتی احساس می‌کردم دیگر علاقه‌ای به من ندارد.
وی ادامه داد: چند روز پیش از جنایت با او قرار گذاشتم و آن روز از مهناز شنیدم که خواستگار دارد و قرار است با او ازدواج کند. همین باعث شد که از او کینه به دل بگیرم و نقشه انتقام‌جویی بکشم.
او درخصوص جنایت گفت: ساعتی قبل از حادثه از آشپزخانه خانه‌مان چاقویی برداشتم و پس از آن به مهناز زنگ زدم. به او گفتم برایش سورپرایز ویژه‌ای دارم و هدیه‌ای برایش خریده‌ام؛ به این بهانه، او را به پارکینگ ساختمان کشاندم. زمانی که او رسید در یک لحظه با چاقو ضرباتی به او زدم و وقتی شروع کرد به فریاد کشیدن، ‌از ساختمان فرار کردم. بعد از گذشت دقایقی اما تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی کنم.
این متهم پس از مدتی در شعبه دوم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و جزئیات جنایت را شرح داد. از سوی دیگر اولیای دم خواستار قصاص وی شدند. به این ترتیب حکم قصاص صادر شد و به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از قطعی شدن رأی، پرونده به شعبه اجرای احکام فرستاده شد تا مقدمات اجرای آن فراهم شود. در این شرایط بود که جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و اولیای دم وقتی متوجه شدند که متهم در زندان توبه کرده است، قاتل را به‌خاطر رضای خدا بخشیدند. به این ترتیب با بخشش اولیای دم متهم از چوبه دار فاصله گرفت و به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید