• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80090
+
-

پرونده نجفی به دادگاه برگشت

پرونده نجفی به دادگاه برگشت


قضات عالیرتبه دیوان‌عالی کشور پس از بررسی محتویات پرونده محمدعلی نجفی رأی دادگاه درخصوص او را نقض و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه فرستادند.
به‌گزارش همشهری، نجفی که از هفتم خرداد‌ماه امسال به اتهام قتل همسر دومش، میترا استاد در بازداشت به سر می‌برد بعد از 3جلسه محاکمه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی به قصاص محکوم شد. قتل عمد، ایراد صدمه غیرمؤثر در قتل و همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز 3اتهامی بود که در کیفرخواست علیه نجفی آمده بود که قضات دادگاه در رأی خود قتل عمد را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم برای نجفی حکم قصاص صادر کردند اما درخصوص اتهام صدمه غیرمؤثر در قتل تبرئه شد. همچنین درباره اتهام نگهداری سلاح غیرمجاز نیز متهم به تحمل 2سال حبس محکوم شد. چند روز پس از صدور این رأی بود که خانواده میترا استاد اعلام کردند که بدون هیچ چشمداشتی نجفی را بخشیده‌اند؛ با این حال پرونده با اعتراض نجفی و وکلای مدافع وی برای بررسی نهایی به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. در شرایطی که بررسی‌های قضات دیوان‌عالی کشور درخصوص این پرونده جنجالی در جریان بود نجفی توانست با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود اما آزادی وی تنها 48ساعت دوام آورد و او در شرایطی که روز چهارشنبه آزاد شده بود روز جمعه به دادگاه احضار و دوباره بازداشت شد.
هرچند هیچ‌یک از وکلای وی حاضر به مصاحبه در این خصوص نشدند اما شواهد نشان می‌داد این آزادی و دستگیری پرشتاب به‌دلیل جوسازی‌های ایجاد شده اتفاق افتاد. روز گذشته اما خبر تازه‌ای از دیوان‌عالی کشور درخصوص پرونده نجفی منتشر شد و آن هم خبر نقض رأی صادر شده در دادگاه بود. براساس آنچه اعلام شد قضات شعبه41 دیوان‌عالی کشور تحقیقات انجام شده در پرونده نجفی را ناقص تشخیص دادند و حکم دادگاه را نقض کردند.
حمیدرضا گودرزی، یکی از وکلای نجفی در این خصوص به همشهری گفت: قضات دیوان‌عالی کشور ایراداتی را به پرونده وارد دانسته و حکم اولیه دادگاه درخصوص قصاص موکلم را نقض کرده‌اند. به این ترتیب باید پرونده دوباره در دادگاه رسیدگی شود. وی در ادامه گفت: قضات دیوان خواستار تشکیل یک هیأت کارشناسی درخصوص اسلحه و نحوه شلیک گلوله‌ها شده‌اند؛ چرا که ممکن است گلوله‌ها به‌طور مستقیم شلیک نشده باشد و کمانه کرده باشد. بنابر این پرونده دوباره به همان شعبه دادگاه، یعنی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و حالا باید منتظر تعیین وقت از سوی دادگاه باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید