• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79838
+
-

در حاشیه سیاست

  آپارتاید سیاسی بسیار خطرناک است
حسین کنعانی مقدم،فعال سیاسی اصولگرا درباره اظهارات اخیر یکی از چهره‌های اصولگرا که از واژه‌های اسلامگرا و غیراسلامگرا نام برده بود‌ و تأثیر آن در دوقطبی‌سازی‌ در فضای سیاسی کشور، به خبرآنلاین گفت: در ایران اگر بخواهیم این نوع تفکر را در حقوق شهروندی پیاده‌سازی کنیم، غلط است؛ یعنی بگوییم آن افرادی که مسلمانند، دارای حق شهروندی هستند و دیگران چنین حقی ندارند. با این حال، در بحث حقوق شهروندی اصل انسان‌بودن مهم است. این نوع تفکر و دوقطبی‌سازی‌ ممکن است منجر به ایجاد نوعی آپارتاید و نژادپرستی سیاسی شود که امری بسیار خطرناک است. ترامپ نیز همین را می‌گوید. به گزارش همشهری، چندی پیش غلامعلی حدادعادل، از چهره‌های اصولگرا در سخنانی از عبارت «جریان اسلامگرا» به جای اصولگرایی استفاده کرده و گفته بود: «اگر در انتخابات آینده جریان انقلابی و اسلامگرا نتواند به فهرست واحد برسد، هیچ امیدی به پیروزی وجود ندارد؛ همانطور که این حقیقت تلخ را در انتخابات سال‌۹۶ تجربه کردیم.»

  به جای برجام باید برای سرنگونی پهپاد جشن می‌گرفتیم
مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار در سخنانی با اشاره به اینکه ایران با ساقط‌کردن پهپاد آمریکایی چشم این کشور را زده است، یادآور شد: به جای اعلام جشن در زمینه برجام بهتر است که برای این پهپاد جشن ملی اعلام کرد. اگر آمریکا عکس فرد ایستاده در حال سیگارکشیدن را با وضوح دارد، پس چرا این پهپاد به کشور ایران فرستاده می‌شود. به گزارش مهر، طائب با اشاره به اینکه برخی افراد شهرکی با ویلاهای ۴۰۰‌میلیارد تومانی در تهران ساخته‌اند، گفت: این افراد از کوچک‌ترین خط‌ونشان دشمنان هراس دارند، چون آمریکا باعث تغییر نگاه و فرهنگ آنها شده است.

  اسرائیل در نصف روز خاک می‌شود 
خطیب نمازجمعه مشهد با اشاره به حملات صورت‌گرفته علیه تاسیسات نفتی آرامکو عربستان، گفت: آمریکایی‌های نادان می‌گویند این کار ایران بود؛ اینها می‌خواهند سر دنیا را کلاه بگذارند. مگر رادار تنها یک جهت را پوشش می‌دهد؟ حالا شما ایران را متهم کنید؛ فکر کردید ایران تنها درون مرز است که متهم می‌کنید؟ امروز ایران محور مقاومت در منطقه است یعنی اگر به ایران تجاوز کنید، اسرائیل در نصف روز خاک می‌شود. به گزارش ایلنا، سیداحمد علم‌الهدی افزود: اصلا فهمیده‌اید ایران کجاست؟ هم شمال شما و هم جنوب شما ایران است. امروز در هر نقطه‌ای در منطقه یک مسلمان بیدار وجود دارد.

  اصلاح‌طلبان در دولت و خط‌مشی روحانی سهیم هستند
معصومه ابتکار، معاون زنان رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره حضور اصلاح‌طلبان در دولت روحانی هم گفت: اصلاح‌طلبان که دنبال سهم نبودند، بلکه به‌دنبال آینده ایران بودند؛ اتفاقا اصلاح‌طلبان هم در دولت آقای روحانی و هم در طرز فکر و خط‌مشی آقای روحانی سهیم هستند، اصلاح‌طلبان از حامیان اصلی برجام بودند و این قرارداد با وجود همه مشکلات از موضوعاتی بوده که همواره مورد توجه جریان اصلاحات بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید