• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79818
+
-

بسطام پایلوت مقابله با سرمازدگی در کشاورزی می‌شود

استاندار سمنان بر بهبود اقتصاد کشاورزی با توسعه گونه‌های مقاوم به ‌سرما در شاهرود تأکید کرد و گفت: بسطام به‌عنوان پایلوت مقابله با سرمازدگی با استفاده از ظرفیت‌های علمی تبدیل شود.
به گزارش مهر، «علیرضا آشناگر» در نشست هم‌اندیشی با شورای اسلامی شهر بسطام با بیان این‌که شاهرود در هفته دولت جزو شهرهایی بود که بیشترین پروژه‌ها را داشت افزود: این نشان می‌دهد که در این شهرستان ظرفیت‌ها و ثروت‌های بزرگی وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که در زمینه مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی باید از گونه‌های مقاوم به خشکی و سرما استفاده کرد اظهار کرد: معاون علمی رئیس جمهوری در سفر به استان درباره سرمازدگی نشست‌های متعددی داشت. بنابر این همان‌طور که در دیدار با ستاری نیز عنوان کردیم، منطقه بسطام می‌تواند به‌عنوان پایلوت مقابله با سرمازدگی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری منظور شود.

آشناگر با بیان این‌که در شهرهای زیبایی مثل بسطام نباید شهر را در سطح گسترش داد و از سوی دیگر فضای زیبا و منحصربه‌فرد بسطام را نباید به صنعت آلوده ساخت گفت: معتقد هستیم کسانی که این راه را رفتند راضی نیستند. واقعاً این کار اشتغال را حل نمی‌کند، چراکه باید صنعت بر اساس مزیت‌های نسبی و آمایش سرزمین باشد.
وی با اشاره به این‌که صنایع تبدیلی در بخش بسطام بسیار لازم است و هر کمکی که لازم باشد استانداری در کنار همه مردم حضور دارد ابراز اظهار کرد: سال گذشته در کل استان 1100 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف تسهیلات پرداخت شد و این نشان می‌دهد که عزم خوبی در استان برای اشتغال و تولید وجود دارد.

استاندار سمنان با بیان این‌که بسطام منطقه کشاورزی و گردشگری است و ظرفیت‌های خوبی در آن وجود دارد گفت: وجود 2 عارف بزرگ یعنی ابوالحسن و بایزید برای گسترش مذاهب و جذب گردشگر مؤثر است، اما باید دانست که شهر بسطام و قلعه‌نو خرقان و مجن طرح گردشگری می‌خواهند و برای آن تأمین اعتباراتی لحاظ خواهد شد. 

آشناگر افزود: آتش‌سوزی منابع طبیعی یکی از تجربه‌هایی است که در استان سمنان و به‌خصوص جنگل ابر وجود دارد و برای کاهش آن سعی کرده‌ایم تا تشکل‌های مردمی را فعال کنیم. از سوی دیگر خوشحال هستیم که مردم پای ‌کار بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :