• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79810
+
-

عرضه گوشت مرغ در مرکزی با نظام کدبندی

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: عرضه گوشت مرغ از اول زمستان امسال با هدف بهبود کیفیت بهداشتی این ماده پروتئینی در فروشگاه‌های استان با نظام کدبندی انجام می‌شود. 

به گزارش ایرنا، «سید احمد سجادی» افزود: نظام کدبندی گوشت مرغ شامل A، B و A پلاس است که این مهم باید در زمینه حقوق شهروندی توسط رسانه‌ها به مردم استان اطلاع‌رسانی شود. وی اظهار کرد: زیرساخت برای اجرای این طرح در ۲ کد دستوری A و B در استان فراهم شده است. 

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: اجرای سامانه‌های بهداشتی مورد نیاز سازمان دام‌پزشکی در کشتارگاه‌های طیور، تخلیه اتوماتیک اندرونه، تجهیز کشتارگاه‌های صنعتی طیور موجود به خط ۲ و سایر تجهیزات مورد نیاز به‌صورت تشویقی تدریجی، رعایت و کنترل سن، وزن و سایز مرغ کشتاری بر اساس رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها، خودکنترلی و مسئولیت‌‌پذیری تولیدکنندگان و رتبه‌بندی کشتارگاه و محصول از جمله شاخص‌های اجرای این طرح است. 

سجادی افزود: انجماد مرغ‌ها فقط در کشتارگاه‌های دارای رتبه A و A+، جلوگیری از خروج مرغ دارای رتبه B به خارج از استان، قطعه‌بندی و بسته‌بندی محصول مرغداری‌های رتبه A و A+ و ذخیره‌سازی مرغ منجمد برای تنظیم بازار از محصولات کشتارگاه‌های دارای رتبه A و A + از جمله برنامه‌های تشویقی سازمان دام‌پزشکی کشور برای اجرای این طرح است. وی اظهار کرد: استان مرکزی در سال‌های گذشته در زمره نخستین استان‌ها در بسته‌بندی مرغ بوده است. سجادی افزود: در مقیاس جهانی گوشت مرغ باید در دوره ۳۵ روزه به مشتری تحویل شود، اما در ایران این دوره ۶۰ روزه است. 

وی اظهار کرد: شورای عالی امنیت غذایی برای 8 محصول کشاورزی طرح بهبود پیش‌بینی کرده که در استان مرکزی محصول سیب‌زمینی تعیین شده است. سجادی افزود: جهاد کشاورزی استان موظف است برای بهبود کیفی سیب‌زمینی طبق دستورالعمل انجام وظیفه کند تا مصرف سم و کود شیمیایی در این محصول به حداقل برسد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید