• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79794
+
-

250 واحد صنعتی راکد در قم شناسایی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۲۵۰ واحد صنعتی راکد دارای ماشین‌آلات در این استان شناسایی‌ شده که در گام اول ۱۵۰ واحد عارضه‌یابی شده و برنامه‌ریزی برای احیا و بازگشت ۳۰ واحد تعطیل به چرخه تولید تا پایان سال صورت گرفته است.

«محمود سیجانی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که ماشین‌آلات و تجهیزات برخی از این واحدهای راکد قابل‌استفاده است افزود: احیای واحدهای صنعتی راکد به‌صورت جدی امسال دنبال می‌شود که با تلاش‌های انجام‌شده در ۴ ماه نخست امسال ۱۱ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: طرح احیای معادن راکد و فعال‌سازی و توسعه معادن نیز به‌صورت جدی در قم در حال پیگیری است که در این زمینه برای احیای ۵ معدن راکد استان برنامه‌ریزی نهایی صورت گرفته است تا از تسهیلات رونق تولید برای احیای این واحدها استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تأکید بر حمایت از صنایع صادرات‌محور به‌عنوان یکی از اولویت‌های این استان گفت: صادرات ۲۵۰ میلیون دلار انواع محصولات تولیدی در سال ۹۸ هدف‌گذاری شده که از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۸۵ میلیون دلار آن محقق شده است.

سیجانی تأمین مواد اولیه و نقدینگی را از جمله دغدغه‌های مهم واحدهای تولیدی دانست و گفت: برای تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی، سال گذشته حدود ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات برای استان در نظر گرفته شد که این رقم در سال جاری به ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداخت‌شده از محل رونق تولید به واحدهای صنعتی به‌صورت مستمر نظارت می‌شود تا میزان تولید و اشتغال این واحدها براثر نقدینگی تزریق‌شده از این تسهیلات مورد ارزیابی قرار گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید