• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79791
+
-

۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در سمنان وارد مدار شد

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از وارد مدار شدن ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس مددجویان استان خبر داد و گفت: ۵۰ طرح پنل خورشیدی با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد بسطام اجرا می‌شود. 

به گزارش ایسنا، «محسن مسعودیان راد» در جلسه کارگروه اشتغال اداره بسطام که با حضور رؤسای بانک‌های عامل و شرکت‌های طرف قرارداد کمیته امداد برگزار شد افزود: یکی از ظرفیت‌های استان سمنان، بهره‌مندی بالا از انرژی‌ خورشیدی است که سال‌ها از آن غفلت شد و کمیته امداد از چند سال گذشته طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس را برای اشتغال خانواده‌های مددجوی خود آغاز کرد. 

وی با بیان این‌که در مرحله نخست ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس خانواده مددجویان کمیته امداد استان سمنان وارد مدار شده است افزود: به‌صورت تضمینی، برق تولیدی از مددجویان خریداری می‌شود. مسعودیان راد بیان کرد: هزار پنل خورشیدی در استان سمنان برای مددجویان جویای کار استان سمنان در دستور کار قرار دارد. 

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به نخستین مرحله از اجرای این طرح اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰ طرح برای مددجویان این نهاد در حال اجراست که از این مجموع ۳۰ پروژه در منطقه بسطام است. مسعودیان راد همکاری بانک‌های عامل و شرکت‌های طرف قرارداد را ضروری دانست و اظهار کرد: نصب و اجرای طرح‌های پنل خورشیدی توجیه اقتصادی کافی برای توانمندسازی خانوارها تحت حمایت این نهاد دارد و ماهانه به‌طور میانگین تا سقف یک ‌میلیون تومان برای هر مددجو درآمدزایی به همراه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید