• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79788
+
-

پیاده‌روی اربعین مظهر وحدت است

یکی از مراجع تقلید شیعیان پیاده‌روی اربعین را مظهر وحدت و اتحاد 2 کشور ایران و عراق دانست و گفت: هیچ قدرتی به‌جز اسلام و ولایت نمی‌تواند ۳۰ میلیون انسان را در یک نقطه جمع کند. 

به گزارش مهر، آیت‌الله العظمی «حسین نوری همدانی» در دیدار سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران، 2 کشور عراق و ایران را دارای اتحاد فرهنگی، تاریخی و سیاسی دانست و افزود: 2 کشور ایران و عراق از جنبه‌های مختلف با یکدیگر وحدت، اتحاد و ایثار داشته و دارند. ایشان با تأکید بر این‌که دشمن سعی در ایجاد اختلاف میان این 2 کشور را دارد بیان کرد: دشمن با پرورش داعش و مانند آن برای از بین بردن این وحدت تلاش کرده است، اما هرگز نتوانسته به هدف خود دست یابد. استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که روزبه‌روز بر اتحاد 2 ملت ایران و عراق افزوده می‌شود افزود: دشمن امروزه نیز در تلاش است که میان ایران و عراق اختلاف ایجاد کند، اما هرگز به هدفش دست نخواهد یافت. ایشان بیان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی امری مهم است که هر سال بر شکوه‌ آن افزوده خواهد شد.


اتحاد بی‌سابقه در طول تاریخ 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: اتحاد و انسجام کنونی میان ملت ایران و عراق در طول تاریخ بی‌نظیر است که از برکات اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله «سید محمد سعیدی» در دیدار سفیر عراق در ایران و هیأت همراه که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان وجود احساس یگانگی میان ایران با کشور عراق افزود: ارتباط میان ایران و عراق در منطقه بسیار منسجم و تنگاتنگ است. 

وی مهم‌ترین دلیل ارتباط عمیق ایران و عراق را وجود اعتاب مقدسه مورد احترام شیعیان در عراق دانست و بیان کرد: وجود حوزه علمیه نجف که جایگاه ویژه‌ای در دنیا و جهان اسلام دارد، وجود مرجعیت نجف و ارتباط آنها با حوزه علمیه و مراجع ایران از دیگر دلایل ارتباط بین این 2 کشور است. امام جمعه قم با بیان این‌که کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر نسبت به ارتباط ایران و عراق نگرانند، اما اهداف دشمنان با شکست مواجه شده است افزود: با وجود همه دشمنی‌ها روز به روز ارتباط ایران و عراق گسترده‌تر شده است. 

وی با اشاره به این‌که پذیرایی مسئولان، موکب‌داران و مردم عراق از زائران امام حسین(ع) بی‌نظیر است گفت: چنین ارتباط، اتحاد و انسجامی میان 2 کشور ایران و عراق در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است که همه اینها از برکات اهل‌بیت(ع) است. نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: مراجع و علما، مسئولان و مردم نقش ویژه‌ای در ارتباط میان 2 کشور ایران و عراق دارند که امیدواریم این ارتباط تا ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) ادامه پیدا کند.


ارائه خدمت به زائران اربعین 

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر بسیج همه امکانات این کشور برای ارائه خدمت به زائران اربعین گفت: بر اساس پیش بینی‌ها، آمادگی برای پذیرایی 3 میلیون زائر ایرانی را در کنار سایر زائران اربعین حسینی داریم. «سعد جواد قندیل» در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اقدام‌های عراق برای ثبت باشکوه‌ترین اجتماع عزادارن حسینی در این کشور افزود: سفارت عراق برای تقویت و ریشه‌دار شدن روابط و همدلی ۲ کشور ایران و عراق خدمات گسترده‌ای برای زائران اربعین ارائه می‌دهد. 

وی تأکید کرد: با تفاهم‌نامه‌ها و هماهنگی‌های ایجاد شده میان مسئولان ۲ کشور عراق و ایران که در زمینه حذف ویزا برای زائران ایرانی انجام شده، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که پیاده‌روی اربعین امسال منحصر به فرد خواهد بود. قندیل با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری امن پیاده‌روی اربعین گفت: شرایط امنیتی زائران از مرزهای ورودی به عراق و همچنین شهرهای زیارتی این کشور همچون نجف و کربلا، کاظمین و سامرا نیز اندیشیده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید