• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79778
+
-

افزایش 2 برابری برداشت آلبالو از باغ‌های سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان : 950 هکتار از باغ‌های استان به آلبالو اختصاص دارد

خبر کوتاه
افزایش 2 برابری برداشت آلبالو از باغ‌های سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش دو برابری برداشت آلبالو از باغ‌های این استان خبر داد و گفت: امسال تولید آلبالو از باغ‌های استان سمنان به 6592 تن رسید. 

به گزارش ایسنا، «لطف‌الله رضایی» در نشستی با مدیران بخش تولیدات گیاهی این سازمان درباره عملکرد این واحد اظهار کرد: امسال میزان تولید این محصول سردسیری در استان در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. وی با اشاره به میزان تولید این محصول در سال گذشته گفت: سال گذشته از 730 هکتار باغ‌های بارور آلبالوی این استان 3379 تن محصول آلبالو برداشت شد که تولید این محصول امسال بیش از 2 برابر سال گذشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره مجموع مساحت زیر کشت این محصول باغی گفت: در مجموع 950 هکتار از باغ‌های استان سمنان به آلبالو اختصاص دارد.

رضایی با بیان این‌که بیشترین سطح محصول آلبالو مربوط به شهرستان شاهرود است افزود: عمده محصولات سردسیری استان سمنان در شهرستان شاهرود تولید می‌شود.
وی با بیان این‌که سطح غیربارور باغ‌های آلبالو سال گذشته 127 هکتار بوده بیان کرد: امسال سطح غیربارور این محصول 189 هکتار و سطح باغ‌های بارور آن نیز 762 هکتار بود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ارقام این محصول باغی گفت: «مجاری» و «محلی» از مهم‌ترین ارقام کشت‌شده آلبالو در استان سمنان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید