• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79695
+
-

افزایش 70 درصدی اعتبارات آب‌رسانی بوشهر

ظرفیت آب شیرین بوشهر از ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ۲۰ هزار متر مکعب رشد ‌یافته است

آبفا
افزایش 70 درصدی اعتبارات آب‌رسانی بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اعتبارات آب‌رسانی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۷۰ درصد افزایش داشته است.  

به گزارش مهر، «عبدالحمید حمزه‌پور» در نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: اعتبارات طرح‌های آب‌رسانی این استان از ۱۴۶ میلیارد تومان سال قبل، امسال به 3 هزار میلیارد ریال افزایش‌ یافته است. 
وی تصریح کرد: امسال برای تسریع حل مشکلات آب‌رسانی استان بوشهر، 5 استان معین با پیگیری‌های انجام‌شده در مناطق مختلف استان بوشهر حضور یافتند و طرح‌های آب‌رسانی را در بوشهر، برازجان و جم اجرا کردند. 


افزایش ظرفیت آب شیرین

حمزه‌پور بابیان این‌که ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات یادشده از سوی 5 استان معین با هدف اجرای طرح‌های آب‌رسانی تامین شد تصریح کرد: با حفر و تجهیز ۳۳ حلقه چاه آب، ظرفیت آبدهی افزایش یافت. این در حالی است که ظرفیت آب شیرین بوشهر از ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ۲۰ هزار مترمکعب افزایش‌یافته است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اکنون پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در شهرهای استان بوشهر در حال اجرا است. 
وی تصریح کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود و اکنون طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان اجراشده است. 

حمزه‌پور بابیان این‌که برای اجرای خط انتقال پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص ‌یافته است افزود: در دو سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های فاضلاب بوشهر اختصاص یافت که این میزان سال گذشته به ۹۰۰ میلیارد تومان رسید و شبکه جمع‌آوری فاضلاب بافت تاریخی بوشهر به طول ۵۰ کیلومتر اجرا شد و تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود. 


بوشهر از حالت جیره‌بندی آب خارج می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: با تکمیل طرح‌های آب‌رسانی و نوسازی شبکه، شهر بوشهر از حالت جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب خارج می‌شود. 
وی تصریح کرد: یکی از بحران‌ها و چالش‌های اساسی این استان نبود منابع پایدار آب آشامیدنی است به‌گونه‌ای که ۸۵ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از خارج از استان تامین می‌شود که نشان‌دهنده مشکلات منابع آبی این استان است. 

حمزه‌پور با اشاره به این‌که تابستان سال قبل سال سختی در تامین آب آشامیدنی استان بوشهر بود تصریح کرد: خشکسالی‌های سال ۱۳۹۶ سبب تشدید بحران آب استان بوشهر در سال قبل شد و به دنبال آن تدابیر ویژه‌ای برای حل مشکلات آب آشامیدنی استان اندیشیده شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به این‌که ۱۰۰ کیلومتر شبکه آب فرسوده شهرهای استان نوسازی شد افزود: در سفر رئیس‌ جمهوری به استان بوشهر 3 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب مصوب شد که تخصیص آن نقش مهمی در حل مشکلات شهرها دارد. 

حمزه‌پور بابیان این‌که شرکت آبفای استان بوشهر به ۹۰۰ هزار نفر در ۳۲ شهر خدمات‌رسانی می‌کند گفت: دولت توجه ویژه‌ای به حل مشکلات آب‌رسانی استان بوشهر کرده است به‌گونه‌ای که سالانه برای خرید تضمینی آب از آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت می‌کند. 
وی هزینه تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر را بالا دانست و یادآوری کرد: دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح باید هزینه آب مصرفی را به‌موقع پرداخت کنند تا اجرای طرح‌های آب‌رسانی با مشکل مواجه نشود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به حل مشکل آب آشامیدنی دشتستان افزود: در دشتستان برای حل مشکل آب، کارهای بزرگی انجام‌ شده؛ علاوه بر حفر ۱۱ حلقه چاه طرح‌های مهمی دیگر در دست اجراست. همچنین برای حل مشکل آب شهر دیلم کار جهادی انجام شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید