• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79654
+
-

پارک‌های بندرعباس با آب غیرشرب سیراب می‌شوند

آب
پارک‌های بندرعباس با آب غیرشرب سیراب می‌شوند

با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی استان هرمزگان و کمبود منابع آبی این استان، موضوع مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی این سرمایه طبیعی بیش از پیش اهمیت می‌یابد. 

یکی از اقدامات موثر در کلان‌شهرهایی که گرفتار کم‌آبی و بی‌آبی هستند اصلاح الگوی مصرف آب در فضای سبز شهری است. شهرداری بندرعباس نیز به دنبال کاهش سرانه مصرف آب شرب در آبیاری فضای سبز اقداماتی را انجام داده‌ است. 


افزایش راندمان آبیاری

به گزارش فارس، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس در این‌باره گفت: با توجه به این‌که آب عنصر اصلی بقا و موجودیت فضاهای سبز شهری است، این سازمان اقدامات جدی و اساسی را برای کاهش آب مصرفی و افزایش راندمان آبیاری در فضای سبز این شهر انجام داده است. 

«مصطفی خادم» به مصرف آب برای آبیاری فضای ‌سبز در بندرعباس اشاره کرد و افزود: در زمان پیک، مصرف آب برای آبیاری فضای سبز شهری به 85 تا 95 لیتر بر ثانیه می‌رسد که 35 تا 40 لیتر بر ثانیه از آب غیرشرب استفاده می‌شود اما در زمان‌های غیرپیک مصرف آب بین 50 تا 60 لیتر بر ثانیه است. 


منابع پایدار آب غیرشرب

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه‌ داد: با شناسایی زهاب‌های جدید، لایروبی چاه‌ها و استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها‌ سعی کرده‌ایم مصرف آب شرب را در فضای‌ سبز به حداقل برسانیم. 

خادم تاکید کرد: برای تحقق این هدف، انتقال آب از آب‌شیرین‌کن بوستان جنگلی به بلوار خلیج فارس و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای به مساحت ۱۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع انجام شده است. 

وی اضافه کرد: راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن داماهی با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب، انتقال آب از چاه شهدا به مخزن ۱۲۰۰ متر مکعبی بلوار امام حسین(ع) برای آبیاری این بلوار، انتقال آب از بلوار معلم به بلوار خواجه‌عطا و اجرای سیستم تحت فشار به متراژ هزار متر مربع و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار گل‌های فصلی از جمله اقداماتی بود که انجام شده است. 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به عدم امکان قطع آب شرب در بوستان‌ها بیان کرد: به دلیل این‌که در بوستان‌ها برای آشامیدن، سرویس‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و... آب شرب مورد نیاز است، قطع کامل آب شرب در بوستان‌ها امکان‌پذیر نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید