• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79644
+
-

فقط 7 درصد زباله‌های کرج از مبدأ تفکیک می‌شوند

خبر
فقط 7 درصد زباله‌های کرج از مبدأ تفکیک می‌شوند

شهردار کرج گفت: تنها 7 درصد زباله شهروندان کرجی به صورت تفکیک‌شده جمع‌آوری می‌شود. «علی‌اصغر کمالی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار‌کرد: در حال حاضر تنها 7 درصد زباله‌های تولیدی شهروندان کرجی از مبدأ تفکیک می‌شود و در نظر داریم با ارتقای سطح فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ، این میزان را تا سال آینده به ۱۵ درصد برسانیم.
وی در ادامه از اجرای طرح جمع‌آوری زباله از مبدأ در کرج خبر داد و افزود: این طرح پس از انتخاب پیمانکار جدید و با ساماندهی چرخ‌دستی‌ها آغاز شده است.
کمالی‌زاده گفت: چرخ‌دستی‌های کرج با پوشش آبی‌رنگ و با شعار «از خودمان آغاز کنیم» به جمع‌آوری زباله‌ها از مبدأ اقدام می‌کنند.
شهردار کرج توضیح داد: ۱۰۰ دستگاه وانت و ۱۰ غرفه بازیافت در مناطق مختلف کرج جانمایی شده و کار جمع‌آوری زباله‌های تفکیک‌شده را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ و کاهش تولید زباله، عنوان کرد: فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ باید از مدارس شروع شود، چون دانش‌آموزان آموزش‌پذیری بیشتری دارند و آموزش‌ها در وجودشان نهادینه می‌شود.
شهردار کرج گفت: بدون شک نهادینه کردن این فرهنگ در راستای تسهیل در بازگشت مواد بازیافتی به چرخه مصرف تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید