• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 28 شهریور 1398
کد مطلب : 79565
+
-

خبرهای کوتاه/ایران

پرونده شهدای هسته‌ای بار دیگر باز شد

پرونده ترور شهدای هسته‌ای بین سال 88 تا 90 یک‌بار دیگر با مشخص شدن بی‌گناهی برخی متهمان سابق این پرونده بازگشایی می‌شود. به گزارش اعتماد آنلاین علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که «با توجه به مشخص شدن بروز اشتباه در دستگیری قاتلان شهدای هسته‌ای و عذرخواهی از این بازداشت‌شدگان، آیا دولت و وزارت اطلاعات پیگیر شناسایی و بازداشت قاتلان واقعی شهدای هسته‌ای هستند؟» گفت: یکی از پیامدهای پذیرش خطا در دستگیری متهمان پرونده شهدای هسته‌ای و عذرخواهی از بازداشت‌شدگان، از نو باز شدن پرونده‌ای است که به ظاهر مختومه شده بود. به‌گفته محمود علوی، وزیر اطلاعات متهمان ۵۳نفر بوده‌اند و پس از احراز بی‌گناهی آنها 4میلیارد تومان بابت جبران خسارت به آنها پرداخت شده است.


توصیه‌های ضد فساد به قضات

معاون اول قوه قضاییه در مراسم معارفه رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه با تأکید بر اینکه مشورت کردن مانع از استقلال قضایی نمی‌شود، گفت: قاضی مستقل است اما مگر در حوزه‌های مختلف از نظرات کارشناسان استفاده نمی‌کنیم؟ بنابر این با نخبگان، مدیران، استاندار، نمایندگان مجلس و سایرین در مسائل چندبعدی که جنبه اجتماعی، حقوقی و سیاسی پیدا می‌کند، مشورت کنید که کار را چگونه شروع و چگونه به اتمام برسانید تا به موفقیت بیشتری دست یابید. به گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای خطاب به حاضران در این جلسه، گفت: اجازه ندهید شیطان و شیطان‌صفت‌ها در مجموعه شما نفوذ کرده و خدایی ناکرده نیرویی را آلوده کنند. اگر ذره‌ای فساد و ناخالصی در قوه قضاییه پیدا شود، بلافاصله خود را نشان می‌دهد و مردم از این دستگاه توقع ندارند.


آخرین وضعیت سلیمانی در آمریکا

وزیر علوم در ارتباط با آخرین وضعیت دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا، گفت: آمریکا هیچ شرطی برای آزادی دکتر سلیمانی ندارد. به گزارش ایسنا، منصور غلامی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم یادبودی که از سوی دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت درگذشت مادر دکتر سلیمانی برگزار شد، درباره رایزنی‌ها با آمریکا گفت: ما در شرایط تحریم هیچ ارتباطی با آمریکا نداریم و تنها راه ارتباط ما وزارت خارجه است و تنها راه وزارت خارجه سفارت سوئیس است که حافظ منافع بین 2کشور است. غلامی افزود: سفارت سوئیس هم تاکنون هیچ پاسخ مثبتی به ما نداده، اما هنوز پیگیر مسائل مربوط به دکتر سلیمانی هستم.

این خبر را به اشتراک بگذارید