• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 28 شهریور 1398
کد مطلب : 79544
+
-

برای حسن ختام هفته، از دنبال کردن خبرهای خوب غافل نشوید

گرگ ایران روی سکوی جهان

گرگ ایران روی سکوی جهان


در هفته‌ای که به آخرین روزهای آن رسیده‌ایم، خبرهای خوب کم نداشته‌ایم؛ از درخشش ایرانی‌ها در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی و... بگیرید تا آزادی زندانیان به همت عزاداران حسینی و ابتکار جالب جوانان مشهدی در کمک به پاکبان‌های شهرشان. همچنین در این هفته خبر خوشی از رفع مشکل هفتادساله اهالی ده‌ونک شنیدیم و خبر نذری‌های متفاوت خوزستانی‌ها حسابی در شبکه‌های مجازی سر‌وصدا به راه انداخت. اگر می‌خواهید خودتان را برای چند دقیقه هم که شده مهمان اخبار خوش و اتفاقات حال خوب‌کن کنید، بسته خبرهای خوب این هفته را از دست ندهید.





جوان تبریزی رکورد حافظه جهان را شکست
این هفته، هفته درخشش ایرانی‌ها در عرصه‌های مختلف بود. نمونه‌اش محمدرضا حسن‌زاده که با قدرت ذهن و حافظه‌اش رکورد گینس را شکست. این جوان تبریزی در حضور مشاور ثبت رکورد ایرانیان در کتاب رکوردهای گینس و جمعی از همشهریانش موفق شد 53کلمه را در یک دقیقه حفظ کند و نام خودش را به کتاب گینس ببرد. رکورد قبلی حفظ کلمات در اختیار یک خانم هندی بود که حالا به یک ایرانی رسیده است.




حل مشکل هفتادساله ده‌ونک
بیش از 70سال پیش در محله ده‌ونک 12هزار متر زمین به 80خانواده از کارگران یک کارخانه رسید که بعدها مالکیت این زمین‌ها به سازمان‌های مختلف واگذار شد و کار به شکایت و شکایت‌کشی رسید. حالا خبر خوش اینکه با نامه معاون اول رئیس‌جمهور به وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه، قرار شده سال آینده زمین معوض در اختیار ساکنان این محله قرار گیرد و این مشکل هفتادساله برطرف شود.





آزادی زندانیان به‌دست عزاداران حسینی

خبر خوب دیگری که این هفته حالمان را خوب کرد، خبر آزادی 11زندانی در استان تهران و 20زندانی در استان فارس به‌دست عزاداران حسینی بود. این‌طور که مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفته است 11زندانی با مبلغ بدهی 5میلیارد ریال از زندان‌های استان تهران آزاد شده‌اند. ستاد دیه استان فارس هم با مذاکره با شاکیان زندانیان جرائم غیرعمد توانست تخفیف خیلی خوبی برای آنها بگیرد و 20زندانی را به آغوش خانواده‌هایشان برگرداند.





درخشش تکواندوکاران ایرانی در ژاپن
تکواندوکاران کشورمان این هفته در رقابت‌های جایزه بزرگ ژاپن خوش درخشیدند و با کسب 3مدال طلا، نقره و برنز به ایران بازگشتند. در این رقابت‌ها که با حضور 32تکواندوکار برتر جهان برگزار شد، میرهاشم حسینی در وزن 68- کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، آرمین هادی‌پور در وزن 58- کیلوگرم به مدال نقره رسید و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم مدال برنز را بر گردن آویخت. هدایت این تیم بر‌عهده فریبرز عسکری بود.




ساخت دست روباتیک به همت یک ایرانی
ایرانی‌ها این هفته در دنیای علم هم سرافراز بودند و پرچم ایران را بالا نگه داشتند. پروفسور احسان اصفهانی، یکی از دانشمندان ایرانی که در دانشگاه بوفالوی آمریکا فعالیت دارد، موفق به ساخت یک دست روباتیک شده که دقت دست انسان را دارد و برای بلند کردن و حمل اشیای حساس و شکننده مانند تخم‌مرغ و ظروف شکستنی حسابی کارآمد است. دست‌های روباتیک  پیش از این دقت دست انسان را نداشتند و این اختراع در آینده کمک بزرگی به معلولان خواهد کرد.





تاریخ‌سازی شطرنج‌باز دهه هشتادی!
در هفته‌ای که به آخرین روزهای آن رسیده‌ایم، مرحله دوم جام جهانی شطرنج در کشور روسیه به پایان رسید و یک شطرنج‌باز ایرانی برای نخستین بار در تاریخ راهی دور سوم شد. علیرضا فیروزجا شطرنج‌باز 16ساله کشورمان با غلبه بر قهرمان شطرنج سریع جهان به مرحله سوم این رقابت‌ها رسید تا نخستین ایرانی‌ای باشد که به این مرحله راه پیدا می‌کند. علیرضا جدا از اینکه به چه مقامی در این مسابقات دست می‌یابد، کاری کارستان کرده و یک خبر خوب تقدیم مردمش کرده است.




گرگ ایرانی؛ بهترین بدنساز از نگاه مردم
از درخشش ایرانی‌ها در دنیای ورزش یک خبر خوش دیگر هم برایتان داریم. هادی چوپان، بدنساز ایرانی مشهور به «گرگ ایران»، در رقابت‌های مستر المپیا 2019، هم به مقام سوم رسید و هم جایزه بهترین بدنساز از نگاه مردم را دریافت کرد تا به نخستین ایرانی صاحب این عنوان تبدیل شود. برای اینکه متوجه اهمیت کار گرگ ایرانی‌مان باشید، بد نیست بدانید مستر المپیا معتبرترین رقابت بین‌المللی پرورش اندام مردان دنیاست که هر سال توسط فدراسیون جهانی پرورش اندام برگزار می‌شود.




جوانان مشهدی به یاری پاکبان‌ها رفتند
 در ایام عزاداری محرم امسال علاوه بر اینکه مانند سال‌های گذشته تبلیغات وسیعی در استفاده کمتر از ظروف یک‌بار مصرف انجام شد، جوانان مشهدی یک ابتکار جالب به خرج دادند و با این ابتکار راهشان را به بسته خبرهای خوب این هفته‌مان باز کردند. مشهدی‌ها از ابتدای ‌ماه محرم با کمپین «مهربان باشیم» از جوان‌های شهرشان دعوت کردند که در روزهای تاسوعا و عاشورا به کمک پاکبان‌های شهرشان بیایند و الحق والانصاف که جوان‌های این شهر کم نگذاشتند.




نذری‌های متفاوت خوزستانی‌ها
و اما بشنوید از نذری‌های متفاوت خوزستانی‌ها در روزهای عزاداری سید و سالار شهیدان. در این روزها یکی از رستوران‌های شهر اهواز برای 40کودک کار و بی‌بضاعت این شهر نذر پیتزا کرد تا این کودکان بعد از مدت‌ها مهمان یک وعده غذای گرم و خوشمزه شوند. از اندیمشک خوزستان هم خبر رسید که یکی از انجمن‌های حامی طبیعت با برپایی ایستگاه محیط‌زیست، 2هزار اصله نهال به همراه چند کتاب به عزاداران حسینی اهدا کرده تا بسته نذری‌های متفاوت محرم امسال هم کامل شود.




احیای 37واحد صنعتی در لرستان

در روزهایی که خبر تعطیلی و تعدیل نیروهای شرکت‌ها و کارخانه‌ها همه‌مان را متاثر کرده، از لرستان خبر رسیده که 37واحد صنعتی تعطیل شده یا راکد این استان به همت مردم و مسئولان لرستانی دوباره احیا شده است. این‌طور که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان می‌گوید احیای این واحدهای صنعتی هزار و 184میلیارد ریال تسهیلات نیاز داشت، اما در عوض هزار و 194خانواده را دوباره صاحب نان‌آور کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید