• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79416
+
-

بازداشت 408شرور پایتخت

بازداشت 408شرور پایتخت


تازه‌ترین عملیات مأموران پلیس امنیت پایتخت، به بازداشت 408نفر از اراذل و اوباش منجر شد.
به گزارش همشهری، این دومین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش پایتخت بود که در سال‌جاری اجرا شد.  سردارحسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت دیروز در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در پلیس امنیت با انجام حدود یک‌ماه کار اطلاعاتی و رصد فضای مجازی اقدام به شناسایی مخفیگاه‌ها و پاتوق‌های اراذل و اوباش در سطح پایتخت کردند. وی افزود: در این طرح 207محله در تهران از جمله فرحزاد، شهر ری، تهرانپارس، مشیریه، فلاح، خزانه، نظام آباد، خاک سفید، افسریه، 13آبان، ابوذر و...  از حضور اراذل و اوباش پاکسازی شد. اتهام اشراری که در این طرح دستگیر شده‌اند، عربده‌کشی، قمه‌کشی، ضرب و جرح، مزاحمت برای نوامیس، تهدید، مزاحمت برای شهروندان، شرب خمر، خرید و فروش مواد‌مخدر و مشروبات الکلی و... بوده است.




خرید و فروش اسلحه

درمیان متهمانی که در طرح دیروز دستگیر شده، جوانی سابقه دار است که اقدام به خرید و فروش سلاح می‌کرد. وقتی مأموران پا در مخفیگاه وی گذاشتند و دستگیرش کردند، کنار بالش او اسلحه‌ای پیدا کردند که آماده شلیک بود.

چرا کنار بالشت اسلحه آماده شلیک گذاشته بودی؟
آماده بود تا چنانچه خطری تهدیدم کرد از آن استفاده کنم. علاوه بر اسلحه، یک قداره بزرگ هم بود که برای ذبح شتر از آن استفاده می‌کنند.
این وسیله خطرناک را از کجا تهیه کردی؟
برای یکی از دوستانم بود که برای قدرت نمایی از آن استفاده می‌کرد.
چند وقت است که اقدام به خرید و فروش اسلحه می‌کنی؟
از ابتدای امسال. واسطه‌ام ؛ اسلحه را از چند نفر می‌خرم و با پیدا کردن مشتری می‌فروشم. برایم هم اصلا مهم نبود که برای چه کاری از آن استفاده می‌کردند، من فقط پولم را می‌گرفتم.
سابقه داری؟
سابقه شرارت و درگیری دارم.




قدرت نمایی برای جذب فالوور

« من و کلکسیونی از آخرین مدل سلاح‌های سرد»؛ مهدی کنار انواع سلاح‌ها نشسته، ژست گرفته و عکس انداخته و آن را در اینستاگرام استوری کرده بود. آن‌هم برای جذب فالوور. غافل از اینکه با این کار پلیس را نسبت به‌خودش حساس می‌کند.

چرا اینقدر به سلاح سرد علاقه داری؟
می‌خواستم فالوور جذب کنم و سرشناس شوم. دوست داشتم در میان دوستان و بچه‌های محلم خودی نشان بدهم.
این همه سلاح سرد را از کجا تهیه کردی؟
همه‌شان را خریده‌ام. دوست داشتم کلکسیونی از انواع چاقو، ‌قمه، قداره، شمشیر و پنجه بوکس داشته باشم.
سابقه داری؟
سابقه درگیری و شرارت دارم. آخرین بار هم در نظام آباد مقابل یک قهوه خانه با چند نفر درگیر شدم. البته تنها نبودم، دوستانم هم بودند. دعوای گروه ما با گروه دیگر بر سر چپ چپ نگاه‌کردن و کل کل بود که چند نفر هم زخمی شدند. البته گوش هایم را ببینید شکسته است و این یعنی من کشتی گیرم. سال‌هاست ورزش می‌کنم اما از کودکی عشق این را داشتم که چاقو، شمشیر در کل سلاح سرد جمع‌آوری کنم.





 درگیری با مأموران شهرداری

یکی از اشراری که در تازه‌ترین طرح مأموران پلیس امنیت دستگیر شده است، اتهامش درگیری با مأموران شهرداری و زخمی کردن آنهاست.

چرا با مأموران شهرداری درگیر شدی؟
یکی از دوستانم می‌خواست باشگاه ورزشی بسازد. من هم چون مربی بدنسازی هستم به آنجا رفتم تا جایی را که قرار بود ساخت‌وساز انجام دهد بازدید کنم. چند دقیقه بعد از اینکه رسیدم، مأموران شهرداری منطقه 4هم به آنجا آمدند و به دوستم اعتراض کردند که چرا کار ساخت‌وساز غیرقانونی انجام می‌دهیم. همین آغاز درگیری شد و من اصلا متوجه نشدم که چطور مأموران شهرداری زخمی شده‌اند.
این همه آثار چاقو روی سر و صورتت به‌خاطر چیست؟
اینها برای چند سال پیش است. وقتی خبر فوت ناگهانی خواهرم را به من دادند عصبی شدم و با چاقو خودزنی کردم.
افسرپرونده‌ات می‌گوید سابقه شرارت و درگیری داری؟
نه، من مربی بدنسازی‌ام، ورزشکارم و تا به حال پایم به کلانتری هم بازنشده است. این‌بار هم چون مأموران شهرداری به من و دوستم بی‌احترامی کردند عصبی شدیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید