• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79386
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9n63
+
-

راهکار فرهنگی جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز

شهردار سنندج با اشاره به این‌که باید از ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز جلوگیری شود، گفت: یکی از مشکلات شهر سنندج ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز است که لازم است روحانیون جلوگیری این فعالیت را به مردم یادآور کنند. 

به گزارش ایسنا «حشمت‌الله صیدی» در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر سنندج، با اشاره به نقش روحانیون اظهار کرد: روحانیون در جامعه می‌توانند هدایت‌کننده و کمک‌کننده مردم باشد. وی با اشاره به این‌که در سال گذشته توانستیم 81 میلیارد و 800 میلیون تومان مطالبات از دستگاه‌های اجرای ثبت کنیم، تصریح کرد: پرداخت 27 میلیون بدهی از امور مالی و تسهیلات 15 میلیاردی برای خرید در سال گذشته انجام شده است.

 شهردار سنندج بیان کرد: با توجه به این‌که در شهر سنندج بیش از 200 مساجد و پایگاه فرهنگی وجود دارد روحانیون می‌توانند یاری‌کننده در بحث فرهنگی باشند.  صیدی بیان کرد: ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز علاوه بر این‌که ممکن است در معابر و فضای شهر ساخت‌و‌ساز شود و چهره شهر را نامناسب نشان دهد در بحث فنی می‌تواند ساختمان ناایمن و غیراستاندارد توسط افراد سوجو و فرصت‌طلب احداث شود. 

در ادامه «مجید شاه‌اویسی» عضو شورای شهر سنندج گفت: سنندج را شهر هزار تپه و هزار مسجد نامیده‌اند و این بیانگر آن است که تپه‌ها و مساجد نماد این شهر بوده و نمی‌توان جدای از چشمه‌ها و محلات قدیمی آن دانست. وی بیان کرد: کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج با حضور کارشناسان مجرب در کار گروه تخصصی آب و محیط‌ زیست راهکارهای احیای چشمه‌ها و قنات‌های قدیمی شهر را بررسی و ارائه داده است و با توجه به این اقدامات، احیای چشمه‌ها و کاریزها برای جاری شدن آب در قنوات و جداول کنار خیابان‌ها و نهایتا استفاده از این آب در آبیاری فضای سبز شهری در دستور کار شورای شهر و شهرداری سنندج قرار دارد.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به تصرف تپه‌ها بیان کرد: تپه‌های شهر سنندج توسط برخی از ادارات از بین رفته که امیدواریم در این زمینه جامعه روحانیون کمک‌کننده باشند.  شاه‌اویسی افزود: بازی تخته نرد یکی از بازی‌هایی است که نشان از هویت و نیاز فرهنگی استان کردستان است که خوشبختانه فتوای آن توسط روحانیون داده شده است.

«غریب سجادی» دیگر عضو شورای شهر سنندج هم با اشاره به این‌که وقف نشانه توسعه و آبادانی یک منطقه است، بیان کرد: مدیران شورا و روحانیون باید این سوال را مورد بررسی قرار دهند که با توجه به حجم عظیمی از زمین‌های اوقافی شهر سنندج، اوقاف چقدر توانسته در آبادانی و توسعه نقش داشته باشد. وی با اشاره به این‌که حوزه اوقاف فقط مربوط به شهرداری نیست، افزود: مساله اوقاف در شهر سنندج یکی از چالش‌های جدی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.


40 درصد از اراضی محدوده شهر سنندج اوقافی است

در ادامه رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به این‌که مساله وقف یکی از سنت‌های حسنه است، اظهار کرد: 40 درصد از اراضی محدوده شهر سنندج اوقافی و وقف شده است. «جلال شریعتی» تصریح کرد: همه نهادهای سازمان شهرداری از جمله سیمای منظر شهری، اتوبوسرانی، بازیافت و غیره در راستای رفاه و حفظ آسایش مردم فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج هم گفت: هدف از برگزاری این جلسه برای اولین بار، فکری در رفع مشکلات شهر سنندج توسط روحانیون و عضو شورای شهر است.  ماموستا «اقبال بهمنی» بیان کرد: شورای روحانیت به عنوان ناظر شرعی و با توجه به مسائل شرعی مشکلات شهرداری را مورد بررسی قرار می‌دهد.در ادامه ماموستا «احسن حسینی» امام‌جمعه موقت سنندج گفت: امیدواریم شورای شهر خلف وعده نداشته باشند و امور مردم را در اولویت فعالیت خود قرار بدهند، چراکه در روز قیامت باید جوابگو باشند و برای رضای خداوند و ناامید نکردن مردم از هر نوع خدمتی کوتاهی نکنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید