• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79382
+
-

مرهم موقت بر زخم ترافیک کرمانشاه

امسال با توجه به افزایش رونق بازار خرید مدارس و افزایش تعداد خودروها‌ طرح زوج و فرد یک هفته زودتر و از 23 شهریور اجرا شد

شهری
مرهم موقت بر زخم ترافیک کرمانشاه

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به شروع اجرای طرح زوج و فرد در معابر اصلی شهر کرمانشاه، از این طرح به عنوان یک مُسکن موقت یاد کرد و گفت: مشکل ترافیک باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود. به گزارش ایسنا، سرهنگ «کیومرث غلامی» با اشاره به شروع طرح زوج و فرد در خیابان‌های اصلی شهر از روز 23 شهریور گفت: این طرح هر سال با فرا رسیدن مهرماه و زمان بازگشایی مدارس در معابر و خیابان‌های اصلی شهر اجرا شده و تا پایان سال ادامه می‌یابد. 

وی افزود: امسال با توجه به افزایش رونق بازار خرید مدارس و افزایش تعداد خودروها تصمیم بر این گرفته شد که طرح یک هفته زودتر و از 23 شهریور اجرایی شود.غلامی ساعت اجرای این طرح را از ساعت 15 تا 20 شب اعلام و تصریح کرد: محدوده اجرای این طرح شامل 3 مسیر اصلی است که مسیر اول از ابتدای خیابان مدرس تا سه‌راه شورا، مسیر دوم از ابتدای خیابان جلیلی تا سه‌راه لشکر و مسیر سوم نیز از خیابان گمرک و کوهساری تا میدان فاطمیه است. 


جریمه ورود به طرح

به گفته رئیس اداره ترافیک راهنمایی و رانندگی استان، جریمه ورود به طرح 20 هزار تومان است و این امکان وجود دارد که با ورود به طرح، خودروی خاطی در دفعات مکرر توسط چند مامور جریمه شود.وی با اشاره به پوشش کامل محدوده طرح توسط نیروهای راهور بیان کرد: اجرای این طرح نیازمند استفاده از دوربین است، اما در کرمانشاه هنوز این طرح به شیوه سنتی و با استفاده از عوامل انسانی اجرا می‌شود. غلامی با اشاره به لزوم اجرای این طرح در برخی شهرک‌ها از جمله الهیه و مسکن نیز گفت: به علت کمبود نیروی انسانی فعلا اجرای این طرح در این شهرک‌ها امکانپذیر نیست و اگر از دوربین استفاده شود می‌توان محدوده طرح را توسعه بخشید.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان با بیان این‌که تنها خودروهای تاکسی و اتوبوس و نیز خودروهای امدادی از جمله پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس برای ورود هر روزه به محدوده طرح مجازند، گفت: علاوه بر اینها خودروهای آژانس که دارای تابلو بوده و بغل‌نویسی داشته و نیز خودروهای وانتی که زیرنظر تاکسیرانی فعالیت داشته باشند، برای ورود به طرح مشکل نخواهند داشت.غلامی در ادامه از اجرای این طرح به عنوان یک مُسکن موقت یاد کرد و افزود: انتظار این است که با اجرای طرح زوج و فرد ترافیک در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر به نصف کاهش یابد، اما در خوشبینانه‌ترین حالت این کاهش ترافیک 30 درصد خواهد بود. 

وی افزود: راهکار مناسب برای کاهش ترافیک توسعه زیرساخت‌ها از جمله توسعه معابر است. متاسفانه معابر شهر کرمانشاه به‌ویژه در بافت مرکزی گنجایش این حجم خودرو را ندارند. 
غلامی تصریح کرد: از طرفی باید فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی صورت گیرد و این‌طور نباشد که شاهد خودروهای شخصی و به‌ویژه خودروهای تک‌سرنشین در معابر شهر باشیم.


مسافران برای بازگشت برنامه‌ریزی کنند 

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه هم با اشاره به ترافیک نیمه‌سنگین در عمده محورهای استان، از مسافران خواست با توجه به شلوغی محورها از هم‌اکنون برای بازگشت برنامه‌‌ریزی کنند. سرهنگ «مراد حیدری» با اشاره به نزدیکی پایان تعطیلات تابستانی گفت: در روزهای پایانی شهریور که به نوعی پایان تعطیلات تابستانی محسوب می‌شود، همواره با ترافیک سنگینی در محورهای استان مواجه می‌شویم. 

وی با اشاره به شروع موج بازگشت مسافران تابستانی گفت: در روزهای آتی این موج به اوج خود می‌رسد و ترافیک سنگینی را در محورهای استان رقم می‌زند.به گفته رئیس پلیس راه استان، در حال حاضر محورهای کرمانشاه- کامیاران، کرمانشاه- اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه- همدان 3 محور پرتردد استان هستند. حیدری حجم ترافیک محور در محورهای استان را در شرایط فعلی نیمه‌سنگین عنوان کرد و افزود: با نزدیک شدن به دو، سه روز پایانی شهریور حجم ترافیک بیشتر هم می‌شود.

وی در همین زمینه از مسافران تابستانی خواست از حالا برای بازگشت برنامه‌‌ریزی کنند و برگشت خود را به چند روز انتهایی شهریور موکول نکنند و از هرگونه شتاب و عجله در طول مسیر خودداری کنند.این مقام انتظامی همچنین از رانندگان خواست در فواصل مناسب استراحت کرده و از رانندگی در طول شب تا حد امکان خودداری کنند. حیدری افزود: رعایت این توصیه برای رانندگان غیربومی که با محورهای استان آشنایی ندارند ضرورت بیشتری دارد و توصیه می‌شود این رانندگان برنامه‌‌ریزی خود را طوری تنظیم کنند که تنها در طول روز در محورهای استان تردد داشته باشند.


سیر کاهشی حوادث ترافیکی   

سرهنگ «مراد حیدری» رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح تابستانی پلیس راه از 24 خرداد امسال گفت: در این طرح که تا اول مهر ادامه می‌یابد 85 گشت محسوس و 15 گشت نامحسوس محورهای استان را 
پوشش می‌دهند. وی با اشاره به سیر کاهشی حوادث ترافیکی استان طی مدت اجرای این طرح گفت: امسال تابستان کم‌حادثه‌ای نسبت به تابستان سال گذشته داشتیم و تصادفات استان سیرکاهشی داشته که آمار دقیق در این زمینه پایان طرح اعلام می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بیشترین علت تصادف در طول مدت اجرای طرح را انحراف به چپ در محورهای دوطرفه اعلام و تصریح کرد: 57 درصد تصادفات استان طی این مدت از نوع برخورد شاخ به شاخ خودروها با یکدیگر بوده است. سرهنگ  حیدری افزود: همچنین بیشترین نوع تصادفات هم با سهم 46 درصدی مربوط به واژگونی خودرو بوده که عمده علت آن نیز خستگی و خواب‌آلودگی و رعایت نکردن سرعت مطمئنه بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید