• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79392
+
-

هنرمند کردستانی؛ تنها نماینده ایران در جشنواره «تالین»

موسیقی
هنرمند کردستانی؛ تنها نماینده ایران در جشنواره «تالین»

«سعدالله نصیری» هنرمند نام‌آوازه کردستانی در جشنواره موسیقی تالین شرکت می‌کند. به گزارش ایسنا، «سعدالله نصیری» در این باره اظهار کرد: تنها هنرمند دعوت شده از کشور ایران به جشنواره بین‌المللی اروپا در شهر تالین پایتخت استونی هستم. وی ادامه داد: در مجموع به مدت یک ماه در کشورهای اروپایی برنامه و کنسرت دارم که در ادامه این سفر در فستیوال مولانای رومی در شهر لتونی نیز به اجرای برنامه خواهم پرداخت. نصیری تصریح کرد: خوشبختانه موسیقی کُردی بسیار غنی است و در حال حاضر در همه جشنواره‌های موسیقی دنیا هنرمندان کرد حضور دارند. 

سعدالله نصیری متولد سال 1355 در شهر سنندج است که از 5 سالگی در عرصه موسیقی شروع به فعالیت کرده و اولین استاد او پدرش بوده است. او با نواختن ساز دف ابتدا کار خود را آغاز کرده و سپس در ۱۲ سالگی با سازهای پیانو، تورمپت و کلارینت آشنا شده و از ۱۵ سالگی نیز شروع به نواختن ساز تخصصی خود دیوان کرده است. 

نصیری که در موسیقی آوازی کردستان صاحب سبک خاص خود است تاکنون ساخت موسیقی چندین فیلم را برعهده داشته و در کشورهای بسیاری نیز به اجرای برنامه پرداخته است. از جمله افتخارات سعدالله نصیری معرفی به عنوان هنرمند صلح در فستیوال ۲۰۱۶ کشور فرانسه شهر دیژون، هنرمند برگزیده فستیوال جهانی رقص و موسیقی کشور لهستان به خاطر آهنگ مجنون و هنرمند برگزیده فستیوال رقص و موسیقی ایتالیا 2015 جزایر ساردینیا بوده و همچنین وی به عنوان سفیر اجتماعی مبارزه با موادمخدر فعالیت داشته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید