• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79368
+
-

افزایش کلاهبرداری‌های مجازی در ایلام

رئیس پلیس فتا ایلام از افزایش کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی در این استان خبر داد و اظهار کرد: مردم مراقب خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی باشند. سرهنگ «علی جمالی» به مهر گفت: بررسی پرونده‌های پلیس فتا استان ایلام نشان می‌دهد که جرائم مربوط به کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی بیشترین آمار وقوع را به خود اختصاص داده‌اند. وی افزود: یکی از روش‌هایی که امروزه کلاهبرداران از آن استفاده می‌کنند، این است که با شناسایی و برقراری ارتباط با فروشندگانی که کالاها و وسایل خود را در سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به اشتراک می‌گذارند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ جمالی بیان کرد: کلاهبرداران در این روش ابتدا مبالغی را به عنوان بیعانه برای فروشندگان واریز می‌کنند و سپس اعلام می‌کنند که از خرید خود منصرف شده‌اند و عودت وجه را درخواست می‌کنند. آنها با دعوت از فروشندگان برای مراجعه به عابربانک، با روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام تاکید کرد: به همه کاربرانی که در فضای مجازی فعالیت و از این طریق اقدام به خرید و فروش کالاها و وسایل مختلف می‌کنند، توصیه می‌شود قبل از هرگونه خرید و فروش اینترنتی و جابه‌جایی وجه، صحت هویت فرد مقابل را بررسی کنند.

این مسئول گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با هرگونه جرمی در فضای مجازی، موضوع را سریعا از طریق وب‌سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید