• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79351
+
-

جایی برای مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های قصه‌گو

نخستین مهرواره قصه‌گویی خوزستان با عنوان «یک‌ شب و هزار قصه» در شهر اهواز در حال برگزاری است و تاکنون ۲۰۰ پدربزرگ و مادربزرگ قصه‌گو در آن شرکت کرده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان درباره این جشنواره توضیح داد: از زمان انتشار فراخوان این مهرواره در ابتدای شهریورماه امسال تاکنون ۲۰۰ پدربزرگ و مادربزرگ قصه‌گو در آن شرکت کرده‌اند.

«شعله پرند» گفت: بیشترین آمار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گو شرکت‌کننده متعلق به شهر‌های اهواز، هندیجان و باغملک است. وی با اشاره به این‌که نخستین مهرواره قصه‌گویی یک‌ شب و هزار قصه استان به مناسبت برگزاری بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست، بیان کرد: یکی از بخش‌های مهم جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاست.

کانون خوزستان با برگزاری نخستین مهرواره قصه‌گویی یک‌ شب و هزار قصه تلاش می‌کند سنت قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را که در سال‌های نه‌‌چندان دور متداول بوده و در زندگی شهری و ماشینی کمرنگ شده است، احیا کند. پرند افزود: نخستین مهرواره قصه‌گویی یک‌ شب و هزار قصه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است و بخش نهایی آن امشب ۲۷ شهریور ساعت ۱۹ با حضور «بهرام شاه‌محمدلو» مشهور به «آقای حکایتی» کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان این که بخش نهایی مهرواره در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز واقع در پارک ساحلی کیانپارس برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از مهرواره 8 قصه‌گوی منتخب پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌ با رأی هیات ‌داوران انتخاب و تقدیر می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید