• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79317
+
-

نیاز جاده خرم‎‎‌آباد 0 پلدختر به ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار

استاندار لرستان گفت: ساخت جاده خرم‎‌آباد ـ پلدختر که در جریان وقوع سیل فروردین‌ماه آسیب دیده بود ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به گزارش ایرنا، «موسی خادمی» در حاشیه بازدید از مناطق آسیب‌دیده شهر پلدختر اظهار کرد: قرارداد عملیات ساخت و بازسازی جاده پلدختر ـ خرم‌آباد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در 4 قطعه در ۳۶ ماه با احداث چند کیلومتر تونل منعقد شده است.

وی ادامه داد: سرعت عملیات بازسازی و آسفالت این جاده کند بوده است که با پیگیری‌های انجام‌شده طی هفته آینده شدت بیشتری خواهد گرفت. استاندار لرستان با بیان این‌که ساخت جاده پلدختر ـ خرم‌آباد زمانبر است، افزود: قطعه نخست این جاده به مناقصه گذاشته شده است و فاز دوم و سوم آن به تامین منابع نیاز دارد، اما فاز چهارم آن از سمت پلدختر تا هفته آینده به مناقصه گذاشته می‌شود. 

خادمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای انسداد مسیرهای پلدختر و معمولان در نظر گرفته شده و جاده جایگزین برای بخش معمولان نیز مشخص شده است. استاندار لرستان در ادامه از واریز ۶۷۰ میلیارد تومان به حساب مردم مناطق سیل‌زده استان خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۴۰ میلیارد کمک بلاعوض پرداخت شده و عملیات ساخت در مراحل مختلف است. خادمی توضیح داد: در حوزه ساخت، روند کار مطلوب است و امیدواریم تا پایان سال و 2 ماه ابتدایی سال آینده خانه‌هایی که تخریبی‌اند و باید نوسازی شوند کارشان تمام شود.  وی افزود: بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی کاملا تعمیر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید