• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79353
+
-

کشتی‌گیر خوزستانی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را گرفت

«امیر قاسمی منجزی» کشتی‌گیر خوزستانی با درخشش در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در قزاقستان برگزار شد، موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد. به گزارش ایرنا، قاسمی منجزی با دوبنده تیم‌ ملی در رقابت‌های کشتی فرنگی جهان (قزاقستان) روی تشک رفت و با صعود به مرحله نیمه‌نهایی جواز حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

قاسمی منجزی در این رقابت‌ها در دور نخست با نتیجه 3 بر یک از سد «استپان داوید» از چک گذشت و در دور بعد مقابل «سرگئی سیمینوف» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه ۶ بر 4 به پیروزی دست یافت. این ملی‌پوش خوزستانی در دور سوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی «مومینجان عبدالله‌یف» قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. حریف قاسمی در این مرحله «اوسکار پینو هیندس» دارنده مدال برنز جهان از کوباست.

قاسمی منجزی نماینده سنگین‌وزن کشورمان و دارنده مدال‌‌های مختلف آسیایی و جهانی در سال ۲۰۱۶ نیز سهمیه المپیک گرفت، اما در این رقابت‌ها روی تشک نرفت. ۶ نفر برتر ۶ وزن رقابت‌های جهانی قزاقستان، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید