• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79350
+
-

همراهی 4 هزار دانش‌آموز با پلیس راهور

آموزش
همراهی 4 هزار دانش‌آموز با پلیس راهور

طرح نظم‌بخشی به ایاب و ذهاب مدارس در شروع سال تحصیلی جدید با کمک دانش‌آموزان و اولیا در استان البرز اجرا می‌شود.
سرهنگ «غلامعلی شرق» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح بیش از 4 هزار دانش‌آموز البرزی در قالب طرح پلیس مدرسه به نظم‌بخشی سرویس ایاب و ذهاب مدارس می‌پردازند. دانش‌آموزانی که عضو پلیس مدرسه در مقطع تحصیلی ابتدایی هستند، آموزش‌های مختلف در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی فراگرفته‌اند.
وی اضافه کرد: در این طرح چنانچه راننده‌ای از پیام پلیس مدرسه تخطی کند، طبق قانون جریمه خواهد شد. پلیس مدرسه از ابتدای سال تحصیلی در تقاطع‌ها و روبه‌روی مدارس، در روان‌سازی ترافیک نقش‌آفرینی می‌کند.  به گفته وی، اکنون درمجموع بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز البرزی همیار پلیس هستند که 4 هزار نفر آنها در زمان بازگشایی مدارس، پلیس را یاری خواهند داد. برخورد قاطع با متخلفان، موتورسیکلت‌سواران حادثه‌ساز، کنترل سرویس‌های مدارس از نظر رعایت استاندارد‌های حمل‌و‌نقل عمومی و همچنین تکمیل علائم عمودی و افقی راهنمایی و رانندگی و نصب سرعتگیر از جمله برنامه‌های پلیس مدرسه است.
به گفته وی، ممنوعیت حفاری و ساخت‌وساز در معابر عمومی، جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در خیابان‌های اصلی، جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده غیراستاندارد در امر سرویس مدارس از جمله مواردی است که باید قبل از بازگشایی مدارس توسط پلیس راهور و سایر ارگان‌های مرتبط نظارت و مدیریت شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید