• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79322
+
-

ایجاد 3 هزار شغل در گلخانه‌های استان

کشاورز
ایجاد 3 هزار شغل در گلخانه‌های استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز گفت: ۸۷۵ هکتار زمین مستعد کشت گلخانه‌ای در استان شناسایی شده است.
«محمد تاج‌الدینی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که ۳۰۰ هکتار از اراضی البرز زیر کشت گلخانه‌ای است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری نیز توسعه ۳۷‌هکتار دیگر آغاز شده که در مرحله ساخت و آماده‌سازی است.
وی در خصوص سهم شهرستان‌های استان البرز از این ۳۰۰ هکتار فعالیت‌های گلخانه‌ای، گفت: به تفکیک سهم شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد به ترتیب 5/44، 8/176، 84/63، 94/13 و یک هکتار است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز در خصوص میزان اشتغال ایجادشده به واسطه فعالیت‌های گلخانه‌ای طی سال گذشته، بیان کرد: شاهد اشتغال 3 هزار نفری در البرز به واسطه ۳۰۰ هکتار فعالیت گلخانه‌ای هستیم.
تاج‌الدینی با اشاره به تنوع کاشت در گلخانه‌های استان البرز، عنوان کرد: انواع سبزیجات و محصولات صیفی، گل و گیاه زینتی، نشاء مکانیزه سبزی و صیفی، توت‌فرنگی و نهال کشت بافتی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به برنامه‌‌ریزی برای توسعه فعالیت شهرک‌های گلخانه‌ای در استان البرز، گفت: در این رابطه چند نقطه مستعد جانمایی شده است. تاکنون ۸۷۵ هکتار شناسایی شده که از این میزان ۳۷۷ هکتار آن در شهرستان ساوجبلاغ و ۴۹۸ هکتار در شهرستان نظرآباد بوده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز با اشاره به این‌که در اواخر خرداد امسال دومین شهرک گلخانه‌ای البرز با عرصه ۵۰ هکتاری در «چوبان‌آباد» روستای نجم‌آباد افتتاح شد، گفت: از سطح عرصه این شهرک که نخستین شهرک گلخانه‌ای دولتی البرز است، حدود ۲۸ هکتار آن فضای گلخانه‌ای است که منجر به اشتغال ۲۸۰ نفر شده است.
تاج‌الدینی تصریح کرد: قبل از شهرک گلخانه‌ای چوبان‌آباد نیز نخستین شهرک در این زمینه در شهر جدید هشتگرد و زیر نظر شرکت عمران ایجاد شد. سطح عرصه این‌ شهرک در کل ۳۵ هکتار است که از این میزان ۲۱ هکتار آن فضای گلخانه‌ای است.
وی اشاره کرد: در شهرک گلخانه‌ای شهر جدید هشتگرد ۷۰ واحد فعال است و هر قواره عرصه گلخانه‌ای در این شهرک 3 هزار متر وسعت دارد. عمده محصولات کاشته‌شده در این شهرک گلخانه‌ای نیز توت‌فرنگی، سبزی، صیفی و گل و گیاه زینتی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید