• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79290
+
-

تخریب زیرساخت‌های مرزی خوزستان در سیل

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به وضعیت مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین گفت: هرچند درمجموع وضعیت مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان نسبت به سال گذشته بهتر شده است، اما به دلیل وقوع سیل فروردین امسال بسیاری از زیرساخت‌هایی که آماده شده بود و باید تکمیل می‌شد از بین رفته است.

سرهنگ «رضا دولتشاهی» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت مسیرهای منتهی به مرز چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی اظهار کرد: در مسیر اهواز تا سوسنگرد مشکل خاصی وجود ندارد. این مسیر فقط مشکل خط‌کشی و نصب تابلو علائم دارد که کمبودها را به راهداری اعلام کرده‌ایم و قرار است از اول مهرماه کار در این زمینه آغاز شود.

وی ادامه داد: در مسیر سوسنگرد تا چذابه مشکلاتی وجود دارد. سال گذشته در این مسیر برای دوبانده کردن جاده زیرسازی‌هایی انجام شده بود، اما در برخی نقاط که هنوز آسفالت نشده بود زیرسازی‌ها به دلیل سیل از بین رفت. اکنون کار در این مسیر در حال انجام است، اما نمی‌دانیم تا اربعین کار تکمیل می‌شود یا خیر.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان این‌که ممکن است برای تعریض برخی نقاط مسیر سوسنگرد تا چذابه تا اربعین فرصت وجود نداشته باشد، افزود: همچنین در برخی نقاط کار به دلیل معارض و مشکلاتی که وجود داشته است، نیمه‌کاره مانده و بعید است به اربعین امسال برسد. دولتشاهی خاطرنشان کرد: از سال گذشته 2 پارکینگ جنوبی و شمالی در مرز چذابه وجود داشت که کار تسطیح پارکینگ شمالی انجام شد، اما کار تسطیح پارکینگ جنوبی و توسعه آن در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه پارکینگ‌ها گفت: سال گذشته در برخی مقاطع دچار مشکل بودیم که امسال نیز با توجه به رایگان شدن روادید مطمئنا تردد زائران افزایش می‌یابد و باید از اکنون مشکل پارکینگ‌ها حل شود. رئیس پلیس راه خوزستان توضیح داد: همچنین زیرسازی جاده‌های منتهی به مواکب و جاده پشت مواکب در حال انجام است.

آماده‌سازی جاده پشت مواکب بسیار مهم است و حتی اگر آسفالت نشود و فقط زیرسازی آن به پایان برسد تا شرایط تردد خودروها فراهم شود نیز کافی است. دولتشاهی افزود: امسال به هیچ‌کدام از خودروها اجازه ورود یا پارک در مواکب داده نمی‌شود و ماشین‌آلات هم باید خدمات را از پشت مواکب انجام دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید