• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79279
+
-

کلاس‌ درس استثنایی برای بچه‌های عشایر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان: این کلاس‌ها برای اولین بار در مناطق عشایری خوزستان برگزار می‌شود

آموزش
کلاس‌ درس استثنایی برای بچه‌های عشایر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از راه‌اندازی چند کلاس درس استثنایی در مناطق عشایری این استان برای اولین بار خبر داد. «علی ممبینی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مناطق عشایرنشین خوزستان حدود 100 دانش‌آموز استثنایی شناسایی شده‌اند که موظفیم امکانات آموزشی را برای آنان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: حدود 4600 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان ثبت‌نام کرده‌اند و حدود 1100 دانش‌آموز در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند. به عبارت دیگر، دانش‌آموز در مدارس عادی درس می‌خواند، اما خدمات خود را از آموزش و پرورش استثنایی دریافت می‌کند.

ممبینی با بیان این‌که امسال 767 کلاس درس و 27 مرکز اختلالات یادگیری در حوزه استثنایی فعالیت می‌کنند، گفت: در تلاش هستیم امسال در دزفول، بخش شاوور شوش، کارون و هفتکل مراکز اختلالات یادگیری راه‌اندازی کنیم و امیدواریم این مراکز بتوانند در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: همچنین در حوزه مدارس متوسطه در شوشتر، ناحیه 2 اهواز، لالی، شادگان، شوش، ماهشهر و شاوور مدارس استثنایی متوسطه اول و دوم راه‌اندازی کرده‌ایم. ممبینی بیان کرد: در بهبهان نیز برای اولین بار کلاس استثنایی راه‌اندازی کردیم. همچنین در تلاش هستیم که در شهرستان کارون برای اولین بار مدرسه استثنایی راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: در کارون، علاوه بر مدرسه، برنامه داریم مرکز اختلالات یادگیری نیز راه‌اندازی کنیم. در این شهرستان مدرسه استثنایی و مرکز اختلالات یادگیری وجود ندارد. این مسئول ادامه داد: امسال نزدیک 4 میلیارد ریال تجهیزات شامل اداری، سرمایشی، و... برای مدارس خریداری شده است.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استثنایی، سنجش سلامت بیش از 80 هزار نوآموز است. همچنین، 761 دانش‌آموز در جهش تحصیلی ارزیابی شدند. رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان درباره ایاب و ذهاب دانش‌آموزان هم گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد و اعتبار آن تامین شده است.

ممبینی افزود: در حال حاضر مدارس استثنایی کارون، باوی و اهواز و یک فضا در آبادان را در دست اقدام داریم که امیدواریم این پروژه‌ها هرچه زودتر به پایان برسند و مشکلات دانش‌آموزان حل  شوند. این مسئول در پایان تاکید کرد: مشکل عمده آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است. حدود 30 کلاس بدون معلم داریم که امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی جدید این مشکل حل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید