• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79257
+
-

7 هزار نفر در حصیرآباد بیکارند

جمعیت فعال اقتصادی این منطقه 8140 نفر است

تلنگر
7 هزار نفر در حصیرآباد بیکارند

مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز گفت: جمعیت فعال اقتصادی این منطقه 8140 نفر است که 7 هزار نفر از این تعداد بیکار هستند. به گزارش ایسنا، «زهرا جمشیدی» اظهار کرد: منطقه حصیرآباد 11 هزار و 860 نفر جمعیت دارد که 5672 نفر از این تعداد زن و 6054 نفر مرد هستند. تراکم این محله بسیار قابل ملاحظه است و به طور میانگین هر 218 نفر از ساکنان منطقه حصیرآباد در یک هکتار زمین زندگی می‌کنند.

وی با بیان این‌که در 5 سال گذشته 365 خانوار به این محله وارد شده‌اند، افزود: 379 زن سرپرست خانوار در منطقه حصیرآباد زندگی می‌کنند که هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد. جمشیدی با اشاره به بالا بودن آمار برخی از آسیب‌های اجتماعی در حصیرآباد گفت: میزان اعتیاد در این منطقه بسیار بالاست. اولویت ما در منطقه حصیرآباد رسیدگی به آسیب اعتیاد است و باید به آن توجه شود.

این مسئول ادامه داد: 50 درصد از ساکنان این محله مجرد هستند که نه شرایط اشتغال آنها مناسب است و نه شرایط ازدواج را دارند. وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در همه دفاتر تسهیل‌گری در حوزه بیکاری و اعتیاد و موارد دیگر، همه این مناطق با این مشکلات مواجه هستند و مثل همه آنها سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی و مشارکت اجتماعی در منطقه حصیر‌آباد نیز پایین است.

جمشیدی به اولویت‌های مربوط به مشکلات ساکنان منطقه حصیرآباد اهواز اشاره و بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در یک سال گذشته، وضعیت آسفالت، وضعیت فاضلاب، اعتیاد، بیکاری و فقر، ترافیک و ازدحام پارکینگ، وضعیت روشنایی معابر، وضعیت بهداشت و نظارت و نبود پارک و فضای سبز و امکانات فرهنگی به ترتیب جزو مشکلات مردم این منطقه هستند.

مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز افزود: علی‌رغم تعداد بالای جمعیت در حصیرآباد پارک و فضای سبز وجود ندارد. همچنین، سند نداشتن منازل در حصیرآباد یک معضل است که باید پیگیری شود. وی با بیان این که 85 درصد منازل حصیرآباد سنددار نیستند، گفت: برخی افراد از 50 سال پیش در منزلی زندگی می‌کنند، اما هنوز سند آن را ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :