• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78960
+
-

ثبت‌نام ۳۷ موکب در لرستان برای ایام اربعین

رئیس ستاد عتبات عالیات لرستان از ثبت‌نام ۳۷ موکب در این استان خبر داد و گفت: برای ۳۴ موکب در استان پروانه صادر شده است و برای 3 موکب دیگر نیز به زودی صادر می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «اصغر حقی‌پور» با تاکید بر این‌که هر موکبی که پروانه نداشته باشد اجازه فعالیت ندارد، بیان کرد: ۱۲ موکب داخل استان، ۸ موکب در نجف، ۱۵ موکب در کربلا، یک موکب در سامرا و یک موکب دیگر در مسیر نجف به کربلا برپا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های اعلام‌شده توسط موکب‌های مجوزدار پیش‌بینی می‌شود خدماتی مانند ۴۶ هزار و ۸۰۰ اسکان، ۶۶ هزار و ۷۰۰ وعده صبحانه، ۷۱ هزار و ۱۵۰ وعده ناهار، ۷۷ هزار و ۵۰ وعده شام، ۷۲ هزار و ۲۰۰ میان‌وعده، پخت ۶۱ هزار نان، ۱۵ پست امدادی، ۳۲۰ سرویس بهداشتی و ۲۵۶ چشمه حمام در اختیار زائران قرار گیرد.

حقی‌پور با اشاره به این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع نیاز‌های مورد نظر کمک کنند، گفت: اداره کل گمرک لرستان برای ارسال رایگان وسایل مورد نیاز موکب‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین برنج و روغن و...، سازمان جهاد کشاورزی استان برای تامین مرغ و گوشت و پایانه‌های اتوبوس‌رانی به منظور جابه‌جایی رایگان خادمان کمک‌های خود را ارائه دهند. رئیس ستاد عتبات عالیات لرستان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که جمعیت زوار اربعین امسال نسبت به سال گذشته 3 برابر باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید