• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78714
+
-

ثبت‌نام 14 هزار بوشهری در سامانه سماح

در استان
ثبت‌نام 14 هزار بوشهری در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت بوشهر گفت: 14 هزار و 719 نفر از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 14‌هزار و 519 ثبت‌نام قطعی است.

به گزارش فارس «عبدالرسول رنجبر» با بیان این‌که افراد به صورت شخصی یا مراجعه به دفاتر حج و زیارت می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کنند گفت: 33 دفتر دائم و موقت در همه شهرستان‌های بوشهر برای ثبت‌نام زائران در سامانه سماح فعال هستند.

وی با بیان این‌که سال گذشته 37 هزار و 750 ویزا شده است افزود: امسال با توجه به این‌که هنوز زمان هست پیش‌بینی می‌شود تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح بین 40 تا 50 درصد رشد داشته باشد.

رنجبر با تأکید بر این‌که داشتن گذرنامه و ثبت‌نام در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی الزامی است عنوان کرد: همچنین، مبلغ پرداختی بابت بیمه و خدمات درمانی 22 هزار تومان است که اگر افراد به دفاتر زیارتی مراجعه کنند، علاوه بر مبلغ یادشده 3 هزار تومان حق‌الزحمه از آنها دریافت می‌شود و هیچ دفتری حق گرفتن وجه نقد ندارد.

مدیر حج و زیارت بوشهر افزود: ما توصیه می‌کنیم زائران خود را بیمه کنند تا اگر حادثه‌ای برای آنها رخ داد، متضرر نشوند و بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند.
وی با اعلام این‌که تا 48 ساعت قبل از اربعین امکان ثبت‌نام در این سامانه ممکن است تأکید کرد: افراد ثبت‌نام برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی را به روزهای پایانی موکول نکنند.


بوشهری‌ها 33 موکب در عراق برپا می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر  نیزگفت: ۳۳ موکب از بوشهر برای پیاده‌روی اربعین در کشور عراق برپا می‌شود. 
 «عبدالرضا مطاف» اظهار کرد: اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین صحنه‌های تاریخ برای نمایش وحدت مسلمانان جهان اسلام است و به همین دلیل، امسال ۶۲ موکب از بوشهر در داخل و خارج از کشور برای پیاده‌روی اربعین برپا می‌شود که ۳۳ موکب آن در خارج از کشور و ۲۹ موکب نیز در داخل کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: به دلیل قرار گرفتن بوشهر در مسیر مواصلاتی 5 استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از ۲۹ موکبی که در داخل کشور توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات برپا می‌شود ۲۴ موکب در داخل استان بوشهر برپا خواهد شد تا به زائران این استان‌ها خدمت‌رسانی کنند.

مطاف افزود: تعداد موکب‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و با توجه به حذف ویزای سفر به عراق امسال شاهد جمعیت بیشتری برای عزیمت به پیاده‌روی اربعین خواهیم بود، به ‌گونه‌ای که سال گذشته ۵۴ موکب در داخل و خارج از کشور متعلق به استان بوشهر بود که این تعداد به ۶۲ موکب رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر گفت: 3500 نفر از استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند و بیشترین رده سنی در بین کسانی که نام‌نویسی کرده‌اند افراد جوان هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته، بیش از ۳۵ هزار نفر در موکب‌های متعلق به استان بوشهر اسکان داده شدند و امسال نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی برای این افراد در داخل موکب‌ها برنامه‌ریزی ‌شده که برپایی نماز جماعت و سخنرانی و پاسخ به مسائل شرعی و عزاداری از مهم‌ترین آنهاست.

مطاف از استقرار تیم‌های پزشکی و امدادی برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: در این کنگره عظیم، مسلمانان از جای‌جای این کره خاکی به عشق اباعبدالله الحسین(ع) اجتماع گسترده‌ای برگزار می‌کنند و ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان ابراز می‌دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید