• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78684
+
-

محرومیت نیمی از مردم خراسان شمالی از طرح‌های پیشگیرانه اعتیاد

خبرخوان
محرومیت نیمی از مردم خراسان شمالی از طرح‌های پیشگیرانه اعتیاد

۵۰ درصد از جمعیت خراسان شمالی ساکن روستاها هستند در حالی که برنامه‌ها و طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در استان فقط معطوف به شهرهاست و هیچ آماری در این زمینه از روستاییان موجود نیست. به گزارش تسنیم، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: متاسفانه غفلت از مساله اعتیاد در روستاها به شیوع آن بین این جمعیت کثیر استان منجر شده است. سرهنگ «محمد غلامی» در تایید این ادعای خود بیان کرد: در سال‌های گذشته‌ طرح‌های خوبی برای جمع آوری مواد مخدر در روستاهای پرجمعیت استان داشتیم که به کشفیات زیادی منجر شد. 

وی با گلایه از دهیاران روستاهای استان ادامه داد: براساس مواد 25 و 26 قانون مبارزه با مواد مخدر، دهیاران موظفند در خصوص کشف مواد مخدر به نیروی انتظامی گزارش دهند، اما متاسفانه این امر در استان به هیچ عنوان اتفاق نیفتاده است. امروزه از آسیب‌های اجتماعی به عنوان آفت توسعه و پیشرفت مجامع یاد می‌شود به نحوی که اگر میلیاردها تومان نیز در یک بخش هزینه شود، اما اهتمام به جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در آن کمرنگ و یا صفر باشد، واژه پیشرفت در سربرگ نامه‌ها و مصوبات باقی خواهد ماند و نتیجه آن در عمل صفر خواهد بود. 

نقطه عطف این موضوع آنجاست که ساختار مبارزه با مواد مخدر استان در شهرها نیز نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید عمل کند. استاندار خراسان شمالی با بیان این‌که هسته مرکزی مبارزه با مواد مخدر در استان نتوانسته است به خوبی در میدان باشد این ادعای ما را تایید می‌کند. استاندار خراسان شمالی نیز با گلایه از چالش موجود در مسیر مبارزه با مواد مخدر در روستاهای استان گفت: با توجه به این‌که نصف جمعیت خراسان شمالی را روستاییان تشکیل می‌دهند، غفلت از آنان در مساله اعتیاد امری بسیار مهم است. «محمدعلی شجاعی» در ادامه افزود: ظرف 2 هفته آینده برای مقابله با اعتیاد و شیوع آن در روستاها برنامه‌ای تدوین خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: نیاز است مناطق درگیر با اعتیاد در استان شناسایی شوند و در ادامه بررسی شود که چه تعداد از معتادان سرپرست خانوار، دارای چه مدرک تحصیلی، رده سنی و حوزه کاری هستند. مقام عالی دولت در خراسان شمالی یادآور شد: دستگاه‌ها باید معتادان مرتبط با حوزه کاری خود را که در آمایش‌ها مشخص می‌شوند تحت پوشش طرح‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند. شجاعی ادامه داد: محلات باید از فضای بسته فرهنگی خود خارج شوند و حضور فعالان فرهنگی و برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارشاد را در خود ببیند. اگر 6 ماه دستگاه‌ها به طور منظم و با برنامه درمقوله اعتیاد ورود کنند قطعا نتایج نشاط‌آور و مفید آن را خواهیم دید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید