• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78646
+
-

جوشکاری؛ علت حریق هتل آسمان

مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری شیراز در خصوص آتش‌‌سوزی هتل آسمان گفت: علت آتش‌‌سوزی مواد مذاب برشکاری در طبقات بالاتر و ریختن آنها روی مواد قابل اشتعال عنوان شده و حدود ٣٠ دقیقه زمان برد تا افراد از آتش‌‌سوزی مطلع شوند و به آتش‌نشانی خبر دهند. 

به گزارش مهر، «محمدهادی قانع» اضافه کرد: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی شرایط عمومی هتل آسمان است و ١٢ نفر از فرماندهان آتش‌نشانی گزارش‌های آتش‌‌سوزی هتل را بررسی کرده‌اند.

وی در خصوص روند خدمت‌رسانی در این آتش‌‌سوزی بیان کرد: آتش‌نشانان شیراز در آتش‌‌سوزی هتل آسمان در کمتر از 2 دقیقه به محل اعزام شدند و بیش از ۳۰ نفر از افرادی که در حریق گرفتار شده بودند نجات یافتند. قانع اضافه کرد: خنک‌سازی در ابتدای آتش‌‌سوزی صورت گرفت و باعث شد با خروج محصولات قابل اشتعال از افزایش حرارت و انفجار مجدد در هتل آسمان جلوگیری به عمل آید.

او تاکید کرد: با توجه به حفره‌های ایجادشده و خنک‌سازی در ابتدای آتش‌‌سوزی تنها در طبقه دوم‌ زیرزمین آتش بود و در سایر طبقات حرارت کمتری نسبت به منبع آتش وجود داشت. 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در خصوص آتش‌‌سوزی بازار انقلاب نیز بیان کرد: یکی از مغازه‌های بازار انقلاب دچار حریق شده بود و این آتش‌‌سوزی می‌توانست با توجه به وصل بودن مغازه‌ها به هم فاجعه‌ای ایجاد کند.

قانع با اشاره به علت آتش‌‌سوزی سینما بهمن و هتل آسمان تصریح کرد: علت وقوع آتش‌‌سوزی سینما بهمن و هتل آسمان پس از آتش‌‌سوزی بیان شد و دادگستری فارس در حال بررسی عمدی یا غیرعمدی بودن آتش‌‌سوزی است.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در خصوص مشکلات بازار انقلاب نیز اظهار کرد: وجود انبار مواد سوختی در کنار هم، عدم استفاده از وسایل اطفای حریق از جمله مشکلات این بازار است، اما در جهت ایمن‌سازی بازار وکیل در حال ایجاد کانال‌های مخصوص آتش‌نشانی هستیم و امید است این طرح در سایر بازارهای استان نیز گسترش یابد.

این مسئول گفت: عملیات آتش‌نشانی طی نیمه دوم سال ٩٧ با آموزش به شهروندان شیراز ۴٠ درصد کاهش یافت. قانع با اشاره به آموزش موارد ایمنی به شهروندان بیان کرد: این مهم به علت ۵٠٠ هزار نفر-ساعت آموزش ایمنی به شهروندان بود.

وی در خصوص دومین جشنواره شهر ایمن نیز عنوان کرد: ٢١ آبان نیز شاهد اختتامیه دومین جشنواره خواهیم بود. البته در این جشنواره تلاش شده که آموزش‌های ایمنی به شهروندان و آپارتمان‌نشینان داده ‌شود. قانع تاکید کرد: استفاده از جعبه‌های آتش، روش‌های خاموش کردن آتش، بازدید از جعبه‌های آتش و جذب افراد به عنوان آتش‌نشان افتخاری از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح مورد توجه است.

وی در خصوص آزمون استخدامی این دستگاه گفت: نیاز استان فارس به بیش از ٢٨٠ نیروی انسانی است که در آزمون استخدامی این دستگاه چند برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام شده. البته این افراد به مرور دعوت می‌شوند و مورد گزینش و آزمون عملی قرار خواهند گرفت تا امکان جذب آنان فراهم شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید