• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78586
+
-

آغاز صادرات مشتقات نفتی از کرمانشاه

نخستین محموله مشتقات نفتی تولیدی شرکت پتروشیمی بیستون از گمرک کرمانشاه اظهار شد و از این پس مانع اجرایی پیش روی صادرات مشتقات نفتی و محصولات پتروشیمی کرمانشاه وجود ندارد. به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: پیش از این صادرات مشتقات نفتی کرمانشاه گیرهای اجرایی داشت و از همین رو روند گمرکی صادرات این محصولات درساوه انجام می‌شد. 


افزایش صادرات مشتقات نفتی

«هدایت حاتمی» با بیان این‌که با برگزاری جلسات متعدد این گیرهای اجرایی رفع شد، افزود: ‌اکنون همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های دولتی مانند گمرک، استاندارد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و... با واحدهای صادراتی صورت می‌گیرد و دیگر مانعی برای صادرات این محصولات وجود ندارد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآور شد: از این پس روند گمرکی صادرات مشتقات نفتی، کارهای اداری و آزمایشگاهی آن در داخل استان و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به گفته حاتمی، از این پس هر 3 پتروشیمی استان در صورتی که متقاضی باشند می‌توانند محصولات خود را از طریق گمرکات استان برای صادرات اظهار کنند که امروز این کار برای محموله صادراتی شرکت پتروشیمی بیستون انجام شد.  وی از پیامدهای مثبت این روند هم یاد کرد که نتیجه اصلی آن ایجاد انگیزه در واحدهای تولیدی استان، تسهیل روند صادرات، اضافه شدن آمار صادرات پتروشیمی‌های استان به صادرات کرمانشاه، به کار گرفته شدن نیروهای کار بیشتر و... است.  


تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه معتقد است این روند به تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی استان نیز کمک خواهد کرد. ناظر گمرکات استان نیز در این زمینه عنوان کرد: ‌اکنون هیچ مانعی برای صادرات مشتقات نفتی که در قالب طرح دستورالعمل ستاد ساماندهی صادرات مشتقات نفتی باشد، وجود ندارد. «خلیل حیدری» افزود: پیش از این هم منع قانونی وجود نداشت، فقط نیازمند هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها بودیم که اکنون انجام شده است. 
وی تاکید کرد: صادرات مشتقات نفتی از همه گمرکات استان امکان‌پذیر نیست و صرفا می‌تواند از طریق 2 گمرک کرمانشاه و خسروی انجام شود.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید