• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78577
+
-

انتقاد از واگذاری مرکز صنایع‌دستی کرمانشاه به بخش خصوصی

رئیس مجمع هنرمندان صنایع‌دستی کرمانشاه از تلاش برای واگذاری مرکز صنایع‌دستی این استان واقع در دبیراعظم به بخش خصوصی انتقاد کرد. به گزارش ایسنا «فیروز ناصری» با بیان این‌که در حال حاضر 53 هنرمند صنایع‌دستی در قالب 28 غرفه در مرکز صنایع‌دستی دبیراعظم کرمانشاه فعالند، عنوان کرد: هنرمندان مستعدی در این مرکز حضور دارند که به تولید آثار فاخر صنایع‌دستی می‌پردازند، اما در مقابل درآمد چندانی هم ندارند.

 وی افزود: هر کدام از غرفه‌های این مرکز ماهانه حدود 280 تا 300 هزار تومان اجاره‌بها پرداخت می‌کنند که باتوجه به درآمد کمی که دارند، این میزان پرداخت اجاره‌بها منصفانه بوده و به نوعی کمک به آنهاست. رئیس مجمع هنرمندان صنایع‌دستی کرمانشاه با انتقاد از قرار دادن این مرکز در لیست مزایده‌های سامانه ستاد خدمات الکترونیکی دولت عنوان کرد: اگر این مرکز به مزایده گذاشته و به بخش خصوصی واگذار شود، هزینه اجاره برای هر هنرمند به حدود 5/1میلیون تومان افزایش خواهد یافت که رقم بسیار بالایی است. 

ناصری تاکید کرد: در صورتی که شرایط این‌گونه پیش برود، مرکز دبیر اعظم خالی از هنرمندان صنعتگر خواهد شد و صنایع‌دستی کرمانشاه رو به افول می‌رود. وی در ادامه با بیان این‌که از چند مدت پیش برای تبدیل ساختمان صنایع‌دستی دبیراعظم به مرکز تجارت جهانی صنایع‌دستی در استان پیگیری و برنامه‌ریزی کرده، عنوان کرد: از زمانی که گلیم هرسین جهانی شد و QR Code دریافت کرد، بازرگانانی از کشورهای گرجستان، هلند، کانادا و ترکیه با ما در استان ارتباط گرفته و خواستار صادرات در حجم بالای این هنر دست‌ساز به کشورهایشان شدند. 

رئیس مجمع هنرمندان صنایع‌دستی استان تصریح کرد: می‌خواستیم از بازرگانان دعوت کنیم تا به کرمانشاه بیایند و سایر صنایع‌دستی استان را نیز از نزدیک ببینند، بنابراین نیاز به فضایی بود که این تعاملات و رایزنی‌ها را در آنجا انجام دهیم و در این زمینه مرکز صنایع‌دستی دبیراعظم را در نظر داشتیم.

وی یادآور شد: در صورت واگذاری این مرکز، روزنه‌ای که برای افزایش صادرات صنایع‌دستی استان و معرفی آن به بازار‌های جهانی بود نیز بسته می‌شود.  وی اظهار کرد: البته برای حمایت از صنایع دستی، ما نیز به عنوان مجمع هنرمندان صنایع‌دستی استان در این مزایده شرکت خواهیم کرد و رقمی را که به نفع هنرمندان باشد، پیشنهاد می‌دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید