• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78582
+
-

کاهش واردات کالااز گمرکات کردستان

۱۴ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۹۰ دلار کالا در 5 ماه امسال از طریق گمرکات کردستان وارد کشور شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافت. به گزارش ایرنا، مدیرکل گمرکات کردستان اظهار کرد: ۳۰۳ تن کالا به ارزش 3 میلیون و ۷۷۳ هزار و ۷۱۰ دلار از طریق گمرک سنندج در 5 ماه سال جاری وارد کشور شده است.

«بختیار رحمانی‌پور» اضافه کرد: میزان واردات کالا از گمرک سنندج از لحاظ وزنی 5 درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۷۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش یافت.  وی افزود: میزان کالای وارداتی طی 5 ماه سال جاری از مرز باشماق هم ۹ هزار و ۸۱ تن به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۸۰ دلار بوده است. 

مدیرکل گمرکات کردستان یادآور شد: ۱۱۹ درصد از لحاظ وزنی و ۹۴ درصد هم از نظر ارزش دلاری واردات کالا از مرز باشماق در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است. رحمانی‌پور اظهار کرد: در مجموع ۹ هزار و ۳۸۴ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۹۰ دلار کالا از گمرکات سنندج و باشماق مریوان وارد ایران شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۱۰ درصد افزایش و ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است. وی گفت: عمده‌ترین کالاهای وارد شده به استان هم شامل ضایعات آلومینیومی، ماشین‌آلات مکانیکی، مواد پلاستیکی، ماشین‌آلات برقی و محصولات شیمیایی بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید