• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78476
+
-

کلاهبرداری 500میلیونی با تصادف ساختگی

کوتاه از حادثه
کلاهبرداری 500میلیونی با تصادف ساختگی


اعضای باند تبهکاری که در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند در آنجا نقشه کلاهبرداری 500میلیونی از بیمه با مدارک جعلی و تصادف ساختگی را طراحی کردند اما هوشیاری کارمند اداره بیمه، نقشه آنها را نقش برآب کرد.
به‌گزارش همشهری، روز 13شهریور امسال نماینده یکی از شرکت‌های بیمه با مراجعه به اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران از تلاش چند نفر برای کلاهبرداری 500میلیون تومانی از بیمه خبر داد. او گفت: چند نفر با ارائه مدارکی مدعی شده‌اند که در یک حادثه رانندگی دچار خسارت شده‌اند اما بررسی‌های کارشناس بیمه نشان می‌دهد که مدارک آنها جعلی است و قصد کلاهبرداری دارند. تحقیقات اولیه پلیس حاکی از آن بود که سرکرده این باند جوانی به نام حمید - 27ساله - است که این نقشه را با همدستی 2 نفر دیگر اجرا کرده بود. آنها با مراجعه به شرکت بیمه قصد دریافت خسارتی 500میلیونی داشتند که توسط مأموران دستگیر شدند. هرچند دستگیرشدگان ابتدا قصد‌شان برای کلاهبرداری را انکار می‌کردند اما در ادامه اعتراف کردند که قصد داشتند با ارائه مدارک پزشکی جعلی و پرونده‌سازی‌ کلاهبرداری کنند.
متهم اصلی پرونده در اعترافاتش گفت: فکر کلاهبرداری از شرکت بیمه‌گر با شگرد تصادف ساختگی برای نخستین بار به ذهن من رسید و با 2 همدست دیگرم که در زندان با هم آشنا شده بودیم این نقشه را در میان گذاشتم. بعد از آزادی از زندان مرداد‌ماه امسال در یکی از شهرهای شمالی کشور با ایجاد تصادف ساختگی نخستین مرحله از نقشه‌مان را اجرا کردیم. سپس برای دریافت خسارت به تهران آمدیم و مدارک پزشکی را که جعل کرده بودیم به شرکت بیمه ارائه دادیم. قصد ما این بود که با این کار بابت خسارت جانی 500میلیون تومان به جیب بزنیم که کارمند بیمه دست‌مان را خواند و دستگیر شدیم. سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: با بررسی اسناد و مدارک به‌دست آمده از متهمان و با دعوت از شرکت‌های مختلف بیمه و شناسایی پرونده‌های تشکیل شده از سوی متهمان در این شرکت‌ها، تاکنون یک فقره از تصادفات جرحی ساختگی در این پرونده کشف شده است و تحقیقات برای شناسایی جرایم دیگر متهمان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید