• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78469
+
-

مرگ عجیب 4نفر در پایتخت


پرونده مرگ 3مرد و یک کودک در پایتخت که در 4حادثه جداگانه رخ داد، در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه ظهر بیستم شهریور‌ماه به قاضی جنایی تهران گزارش شد. متوفی سرباز 23ساله‌ای بود که در یکی از بیمارستان‌های تهران به طرز مرموزی جانش را از دست داده بود. با دستور قاضی جنایی تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که سرباز جوان به‌دلیل مسمومیت غذایی فوت شده است. او در پادگانی در شهر همدان خدمت می‌کرد که خانواده وی از پادگان به‌دلیل اینکه غذای مسموم به پسر جوان داده‌اند، شکایت کرده‌اند. به گفته این خانواده، پسرشان از پادگان خارج شده تا به دیدن خانواده‌اش برود اما ناگهان حالش خراب شده و پس از انتقال به بیمارستانی در تهران، جانش را از دست داده است. از سوی دیگر، مسئولان پادگان عنوان کرده‌اند که غذا مسموم نبوده چراکه اگر چنین بود، باید سربازان دیگر هم مسموم می‌شدند اما فقط این پسرجوان دچار مسمومیت شده است. آنها عنوان کردند که احتمالا سرباز پس از خروج از پادگان، غذای دیگری مصرف کرده که باعث مسمومیت مرگبار وی شده است. با این حال، قاضی جنایی دستور داد تا پزشکی قانونی با انجام آزمایش سم‌شناسی، علت اصلی مرگ این سرباز را اعلام کند.
درحالی‌که کارآگاهان سرگرم تحقیق درباره این پرونده بودند، بامداد 21شهریور‌ماه گزارش مرگ مردی 50ساله به قاضی جنایی تهران اعلام شد. قاضی دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد که مشخص شد متوفی برای کوهنوردی به ارتفاعات دربند رفته و بر اثر سقوط از ارتفاع، جانش را از دست داده است. دوستان او که همراهش بودند، می‌گفتند متوفی هنگام تعویض لباس‌هایش ناگهان تعادلش را از دست داده و به پایین سقوط کرده است. با این حال، تحقیقات درخصوص مرگ این مرد کوهنورد ادامه دارد.
هنوز 4ساعت از اعلام گزارش مرگ مرد کوهنورد نگذشته بود که ساعت 8:52صبح 21شهریور‌ماه خبر رسید که کودک 2ساله‌ای جان باخته و مرگ او نیز مشکوک بود. این پسربچه 2ساله از چند روز قبل در بیمارستان سوانح و سوختگی بستری بود اما شدت صدماتی که روی بدنش بود، به حدی بود که جانش را از دست داد. در چنین شرایطی، قاضی جنایی دستور بررسی در این خصوص را صادر کرد و مشخص شد که حادثه در شهرستان ابهر رخ داده است. ظاهرا خانواده این کودک در حیاط خانه دیگ بزرگی را روی گاز گذاشته بودند تا غذای نذری بپزند. از سوی دیگر پسربچه در حال بازی در حیاط بوده که ناگهان به داخل دیگ افتاده و به‌شدت دچار سوختگی شده بود. او برای ادامه درمان به بیمارستان سوانح و سوختگی تهران انتقال یافته بود که تلاش برای نجات او به‌دلیل صدمات شدید بی‌فایده بود.
اما آخرین حادثه حوالی نامجو رخ داد و مردی 45ساله جانش را از دست داد. یافته‌های کارآگاهان حکایت از این داشت که متوفی از مردی پول طلب داشته و روز حادثه مرد بدهکار را در خیابان دیده است. ظاهرا بر سر همین مسئله با یکدیگر درگیر شده که ناگهان مرد طلبکار از حال رفته و روی زمین افتاده است. مرد بدهکار اما فرار کرد و فرد طلبکار برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. اما او فوت شده بود و احتمال می‌رود که هنگام درگیری دچار سکته قلبی شده است. با این حال، تحقیقات برای مشخص‌شدن علت اصلی مرگ وی ادامه دارد. علاوه بر این، قاضی جنایی دستور بازداشت مرد بدهکار که فراری شده را صادر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید