• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78468
+
-

سرنوشت دردناک چوپان گمشده

جسد چوپان 26ساله که مبتلا به صرع بود در حفره‌ای در کویر لوت پیدا شد

داخلی
سرنوشت دردناک چوپان گمشده


3روز جست‌وجو برای پیدا‌کردن چوپانی که همراه گوسفندانش در بیابان‌های طبس گم شده بود با پیدا‌شدن جسد چوپان و لاشه برخی از گوسفندان پایان یافت.
به گزارش همشهری، صبح پنجشنبه گذشته مهدی، 26ساله مثل هر روز آماده شد تا گوسفندان خانواده‌اش را برای چرا به اطراف روستا ببرد. او اهل روستای خسروآباد شهرستان طبس بود و از زمانی که پدرش فوت شده بود، وظیفه نگهداری از 17گوسفندی که داشتند بر عهده او بود. مهدی که از همان دوران کودکی مبتلا به بیماری صرع بود، پس از آنکه گوسفندان را از آغل خارج کرد، به سمت کویر به راه افتاد. خارج از روستا تا چشم کار می‌کرد کویر لوت ادامه داشت و گیاهان کویری بهترین خوراک گوسفندان به‌شمار می‌رفت. آن‌روز مهدی به همراه گله کوچکش خانه را ترک کرد اما دیگر خبری از او نشد. ظهر که شد طبق معمول هر روز مادر و برادرهایش منتظر بودند که او از کویر برگردد اما هرچه منتظر ماندند خبری از او نشد. با گذشت زمان نگرانی خانواده چوپان جوان بیشتر می‌شد و آنها وقتی دیدند اثری از وی نیست، مطمئن شدند که حادثه‌ای برایش رخ داده و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.
طولی نکشید که عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن چوپان گمشده و گوسفندانش شروع شد. بعدازظهر همان روز ماجرا به هلال‌احمر نیز گزارش شد و به این ترتیب تیم‌های امدادی راهی روستا شدند.





محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: حدود ساعت3 بعدازظهر بود که ماجرای گم شدن چوپان جوان به ما گزارش شد. امدادگران راهی محل شدند و شروع به جست‌وجو در اطراف روستا کردند اما هیچ اثری از مرد جوان به‌دست نیامد. با تاریک شدن هوا، عملیات جست‌وجو نیز متوقف شد و صبح روز بعد، این عملیات با حضور نیروهای هلال‌احمر و مردم محلی از سر گرفته شد.






صبح جمعه تیم‌های جست‌وجو متشکل از نیروهای هلال‌احمر، سوارکاران و موتورسواران بخش خصوصی و مردم محلی عملیات جست‌وجو را از سر گرفتند. شهریاری ادامه می‌دهد: چند ساعت بعد از شروع عملیات 12رأس از گوسفندان گمشده، زنده پیدا شدند و در ادامه لاشه 4رأس دیگر که توسط گرگ‌ها دریده شده بود نیز کشف شد اما هنوز از چوپان جوان خبری نبود. در ادامه و با هماهنگی‌های انجام‌شده با مرکز، بالگرد هلال‌احمر نیز عازم طبس شد و به این ترتیب جست‌وجو از زمین و هوا برای یافتن مهدی ادامه یافت اما باز هم ردی از وی به‌دست نیامد.
در این میان آنچه تیم‌های جست‌وجو را نگران کرده بود وضعیت بیماری مهدی بود که احتمال داشت او را به دردسر انداخته باشد. عملیات جست‌وجو در دومین روز نیز تا تاریک شدن هوا ادامه داشت اما وقتی ردی از او به‌دست نیامد، عملیات به روز بعد موکول شد.







جسدی در حفره
صبح دیروز، همزمان با روشن شدن هوا جست‌وجوگران بار دیگر راهی کویر شدند. منطقه جست‌وجو محدوده‌ای به شعاع 40کیلومتر بود و حدود 50نیروی هلال‌احمر، مردم محلی و جست‌وجوگران بخش خصوصی در این عملیات حضور داشتند. چند ساعت از شروع عملیات گذشته بود که حدود ساعت 10صبح، جست‌وجوگران موفق شدند پیکر چوپان گمشده را در حفره‌ای در کلوت‌های کویری منطقه فهالنج طبس پیدا کنند. او نفس نمی‌کشید و با این حال پیکر وی با استفاده از بالگرد به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما پزشکان اعلام کردند که وی جانش را از دست داده است. با پیدا شدن جسد مهدی، عملیات جست‌وجو نیز پایان یافت و پزشکان احتمال می‌دهند که عامل مرگ پسر جوان، بیماری او باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید