• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78473
+
-

ردپای عامل جنایت جگرکی در یونان


ردپای قاتل صاحب یک مغازه جگرکی که از 2سال قبل تحت تعقیب پلیس پایتخت بود، ‌در کشور یونان به‌دست آمد. در این شرایط قاضی جنایی از پلیس بین‌الملل درخواست کرد تا قاتل را دستگیر کنند و به پلیس ایران تحویل بدهند.
به گزارش همشهری، ‌تحقیقات در این پرونده از بامداد پانزدهم اسفند96 شروع شد. آن روز گزارش قتل مردی حدودا 50ساله به قاضی جنایی اعلام شد. مقتول صاحب یک مغازه جگرکی حوالی بزرگراه آیت‌الله سعیدی بود که با ضربات چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان به‌دلیل شدت جراحت جانش را از دست داده بود. با اعلام گزارش این جنایت، تیم جنایی تحقیقات خود را آغاز کردند و دریافتند که او پیش از مرگ اسم قاتلش را به پسرش گفته است. به این ترتیب مأموران به تحقیق از پسر مقتول پرداختند و او گفت: شب حادثه پدرم با من تماس گرفت و خواست فورا به مغازه‌اش بروم. صدایش می‌لرزید و من مطمئن شدم که حادثه‌ای رخ داده است. با عجله به آنجا رفتم و وقتی پا در مغازه گذاشتم با پیکر غرق در خون پدرم مواجه شدم. به سرعت او را سوار بر موتورم کردم و به بیمارستان رساندم.
وی ادامه داد: در بین راه پدرم قاتلش را که سوار بر پژو پارس بود و ما را تعقیب می‌کرد، شناسایی کرد و گفت دوستانش او را شاهین صدا می‌زنند. سرم را برگرداندم و دیدم خودروی پژو پارس در تعقیبمان است و حتی چندبار می‌خواست ما را زیر بگیرد اما موفق نشد و من فورا پدرم را به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندم اما زنده نماند.

فرار
پس از اظهارات این پسر جوان، نام شاهین در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت. از سوی دیگر یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که دعوای قاتل و مقتول بر سر جای پارک رخ داده است. ظاهرا قاتل با ماشین قصد داشته مقابل مغازه جگرکی پارک کند اما مقتول که صاحب مغازه بوده مانع شده و به او اعتراض کرده است. همین آغاز درگیری میان آنها شده که در نهایت به جنایت ختم شده بود. در ادامه با تحقیق از شاهدان، محل سکونت شاهین، عامل جنایت شناسایی شد و مأموران وقتی برای دستگیری او وارد عمل شدند پی بردند که او چند ساعت پس از جنایت وسایلش را جمع کرده و از خانه فراری شده است. با وجود این کارآگاهان به جست‌وجوهای خود ادامه دادند تا اینکه مدتی قبل دختر مورد علاقه شاهین را بازداشت کردند به این امید که او از وی خبر دارد. حدس کارآگاهان درست از آب درآمد و با دستگیری دختر جوان مشخص شد که وی همچنان با شاهین در ارتباط است. او سرنخ تازه‌ای پیش روی تیم جنایی قرار داد و گفت: پس از قتل، شاهین فراری شد و من تا مدت‌ها ازاو بی‌خبر بودم تا اینکه خودش با شماره‌ای ناشناس پیام داد و گفت لب مرز است. از او پرسیدم که قصد خروج از کشور را دارد؟ اما جوابم را نداد. چند روز بعد دوباره پیامکی برای من فرستاد و گفت مقداری پول جور کرده و به قاچاقچیان انسان پرداخت کرده تا به‌صورت قاچاقی او را به خاک ترکیه برسانند و بعد از آنجا به کشور یونان برود. او شنیده بود که پلیس در تعقیبش است و اگر گیر بیفتد باید به زندان برود و مجازات قصاص در انتظارش است. به همین دلیل در تکاپو بود تا کشور را ترک کند که در این کار موفق شد و آخرین پیامش این بود که به کشور یونان رسیده است.
با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که گفته‌های دختر جوان صحت دارد و ردپای متهم فراری در کشور یونان به‌دست آمد. در این شرایط بود که قاضی جنایی دستورات تازه‌ای در این پرونده صادر کرد. او از اینترپل خواست تا با پلیس کشور یونان مکاتبه کرده و متهم به قتل پرونده را که به کشور یونان گریخته دستگیر کند و تحویل ایران بدهد. از سوی دیگر اولیای دم که فرزندان مقتول بودند راهی دادسرای جنایی شدند و برای متهم به قتل، درخواست قصاص کرده و خواستار بازداشت او و محاکمه در ایران شدند. یکی از فرزندان مقتول اما هنوز درخواستش را مطرح نکرده چراکه تحت تعقیب پلیس است. او مدتی قبل به اتهام سرقت مقرون به آزار بازداشت و با حکم دادگاه به قطع ید محکوم شد. پرونده او پس از ارسال به دادگاه تجدیدنظر به 15سال حبس تبدیل شد و در چنین شرایطی موفق شد با سپردن وثیقه از زندان مرخصی بگیرد. همزمان با مرخصی گرفتن او از زندان، قتل پدرش رخ داد و او از ترس اینکه مبادا دستگیرش کنند، ‌هرگز برای پیگیری پرونده پدرش به دادسرای جنایی نرفت و حتی شکایتش را هم مطرح نکرد. پرونده پسر مقتول نیز در اجرای احکام دادسرای ویژه سرقت است و تلاش برای بازداشت او نیز ادامه دارد تا به زندان برگردد و دوران محکومیتش را سپری کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید