• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78437
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/45P0
+
-

بهره‌برداری از موزه منطقه‌ای خلیج فارس در دهه فجر

بهره‌برداری از موزه منطقه‌ای خلیج فارس در دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر به امکانات و تاسیسات لازم برای نگهداری اشیای تاریخی مجهز شده است و تا دهه فجر امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود. 

به گزارش تسنیم «محمدحسین ارسطوزاده» در جریان بررسی وضعیت آثار تاریخی بوشهر توسط استاندار با بیان این‌که شهرستان بوشهر از ظرفیت بالای ابنیه تاریخی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به این‌که فصل گردشگری در استان بوشهر آغاز شده است و در آستانه ورود گردشگران به استان قرار داریم، وضعیت آثار و بناهای تاریخی در شهرستان بوشهر بررسی شد. 

وی با بیان این‌که در بازدید استاندار بوشهر ساماندهی و وضعیت آثار تاریخی بوشهر مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: قلعه تاریخی ریشهر، عمارت تنگستانی، موزه منطقه‌ای خلیج فارس، عمارت ملک، هفت بنگله و قبرستان انگلیسی‌ها مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و بر اجرایی شدن دستورالعمل‌ها و مصوبات برای ساماندهی، حفظ و نگهداری آثار تاریخی تاکید شد. 

وی با بیان این‌که دستگاه‌ها و متولیان بخش دولتی مستقر در محوطه‌های تاریخی مکلف به نگهداری و حفاظت از آثار تاریخی هستند، گفت: بخش‌های غیردولتی و خصوصی که فضاهای تاریخی در اختیار آنان قرار دارد در اسرع وقت به تکمیل و ساماندهی آنها اقدام کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم بناهای تاریخی در عرصه گردشگری افزود: دیدگاه این است که بخش خصوصی به بهره‌گیری از این بناها و تبدیل آنها به مراکز گردشگری، زمینه اشتغال و رونق گردشگری را فراهم کند. 

ارسطوزاده احیای بناهای تاریخی را یک ضرورت دانست و گفت: بخشی از طرح‌های گردشگری از جمله موزه منطقه‌ای خلیج فارس امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.  وی با بیان این‌که موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر در عمارت تاریخی کنسولگری انگلیس متعلق به دوره قاجاریه است، ادامه داد: این موزه به امکانات و تاسیسات لازم برای نگهداری اشیای تاریخی مجهز شده است و تا دهه فجر امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود. 

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر نیز در بازدید از محوطه تاریخی سواحل ریشهر گفت: این محوطه تاریخی با قدمت 3 هزار ساله از لحاظ وجود سفال غنی و رنگ‌بندی آن از غنای بالایی برخوردار است. 
«نصرالله ابراهیمی» با تاکید بر ساماندهی آثار تاریخی بوشهر بیان کرد: تقویت سیاست‌ها، طرح‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال تسریع تکمیل پروژه‌هاست. 

وی با بیان این‌که عمارت تاریخی ملک بوشهر برای احیا و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: این عمارت تاریخی به مرکز اقامتی و گردشگری تبدیل می‌شود. اعتبارات و تسهیلات مرمت و تکمیل آن از محل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی تامین شده است. 

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به ساماندهی گورستان انگلیسی‌ها در شهر بوشهر افزود: این مکان تاریخی برای بهره‌برداری به عنوان طرح گردشگری به شهرداری بوشهر واگذار می‌شود.  ابراهیمی عمارت هفت بنگله را مربوط به دوران قاجار دانست و با اشاره به عمارت تنگستانی گفت: قرار است این محوطه تاریخی که 21 هزار متر‌ مربع مساحت دارد، پارک‌موزه شود. 

وی در خصوص موزه منطقه‌ای خلیج فارس بیان کرد: این موزه که اشیای دوران قاجار در آن نگهداری می‌شود، به امکانات لازم مجهز شده و قرار است در دهه فجر امسال افتتاح شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید