• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 17 اسفند 1402
کد مطلب : 220352
+
-

بهره‌برداری از137پروژه منطقه یک

فرناز محمدزاده؛ روزنامه‌نگار

آیین بهره‌برداری از ۱۳۷پروژه عمرانی، ترافیکی، امور شهری و اجتماعی منطقه یک تهران به ارزش ۴۹۰میلیارد تومان همزمان با یکصد و هفتمین پویش امید و افتخار برگزار شد.
روز گذشته در یکصدوهفتمین پویش امیدوافتخار، 137پروژه عمرانی، ترافیکی و امور شهری و اجتماعی شهرداری منطقه یک به بهره‌برداری رسید که ارزش این پروژه‌ها، ۴۹۰ میلیارد تومان تومان است. این پروژه‌های منطقه یک به نسبت سال گذشته 3برابر رشد داشته که بهره‌برداری از آن می‌تواند گره از مشکلات شهروندان این منطقه باز کند.

شهرداران مناطق باید 10برابر بیشتر از قبل کار کنند
علاوه براین عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در این مراسم گفت: عهدی با شهرداران مناطق ۲۲گانه بسته‌ایم مبنی بر اینکه هرآنچه انجام می‌دهید باید ۱۰برابر باشد. اگر امسال ۱۳۷پروژه به ارزش بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان اجرا می‌کنید، در اندازه شهروندان منطقه یک نیست.
او با اشاره به اینکه کسی پیشرفت منطقه یک را نسبت به قبل نفی نمی‌کند اما باید بیشتر تلاش کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه ۲.۵برابر شده باید ۱۰برابر بیشتر کار کرد. چه بسا که سال آتی در این موقعیت شهری سال سرنوشت‌ساز خدمت به مردم است.

توسعه حمل‌ونقل تهران بر شهرهای دیگر اثر می‌گذارد
در ادامه این مراسم، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: منطقه یک عموما باغات شمیران بوده و به همین علت شرایط خاصی در این منطقه حاکم است. ارزش املاک منطقه یک از نقاط دیگر شهر بالاتر است و کار کردن در آن بسیار مشکل است و ارزش افزوده‌ای که ساختمان‌سازی در این منطقه ایجاد می‌کند و املاکی که دارد، سبب می‌شود با وجود ایجاد شرایط خاص برای مردم، برای عده‌ای رغبت ساخت‌وساز ایجاد شود.
او با اشاره به اینکه همه زمان و انرژی خود را بر آن گذاشتیم که بتوانیم کارهایی که در تهران انجام می‌دهیم در سایر شهرها نیز تأثیر بگذارند، اضافه کرد: پروژه‌ای که برای حمل‌ونقل تهران پیش‌بینی شد، روی شهرهای دیگر نیز تأثیر می‌گذارد و برای ارائه خدمات به آنها اعلام آمادگی کرده‌ایم. چمران در ادامه گفت: بودجه سال آینده بیش از ۱۳۵هزار میلیارد تومان بود که ۱۵هزار میلیارد تومان تنها برای حمل‌ونقل شهر تهران اضافه کردیم. امسال نیز ۱۰هزار میلیارد تومان تنها برای حمل‌ونقل اضافه شد. این امر توانی شد برای شهرداری تا بتواند به چین برود و قرارداد ۲هزار دستگاه اتوبوس برقی منعقد کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید