• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78361
+
-

۶۰۰ میلیارد ریال برای تعریض جاده بویین زهرا - رحیم‌آباد

عملیات تعریض مسیر ارتباطی بویین‌زهرا ـ دانسفهان به رحیم‌آباد که راه ارتباطی استان‌های مرکزی، البرز و تهران را به غرب کشور تسهیل می‌کند، به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است. 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این پروژه ملی به طول 5/53 کیلومتر هم‌اکنون با پیشرفت ۶۷ درصدی روبه‌رو بوده و امسال نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن تخصیص داده شده است. 

مجتبی دایی‌دایی با اشاره به این‌که در حال حاضر 8 کیلومتر این مسیر در دست ساخت قرار دارد، گفت: عملیات ساخت ۱۳ کیلومتر دیگر این جاده ارتباطی در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز از سوی پیمانکار مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 

وی به ادامه عملیات اجرایی پروژه شامی‌شاپ ـ دانسفهان به طول ۲۹ کیلومتر اشاره کرد و یادآور شد: برای پیشبرد این طرح با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال و برای سال جاری نیز ۲۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: همچنین پروژه جاده قزوین ـ کلاچای که مسیر ارتباطی جدید قزوین به شرق استان گیلان محسوب می‌شود ۱۴۴ کیلومتر طول دارد. عملیات اجرایی آن از کیلومتر ۵ تا 5/9 در قطعه یک قزوین آغاز شده است. 

دایی‌دایی با بیان این‌که پروژه یادشده با ۲ هزار میلیارد ریال آغاز شده و در حال حاضر نیز ۱۳ درصدی پیشرفت فیزیکی بداشته است، گفت: مطالعات زیست‌محیطی این پروژه در استان قزوین انجام شده است، اما سازمان محیط‌‌ زیست اعتقاد دارد که این مطالعه باید به صورت یکپارچه انجام شود. این مساله از سوی مرکز در حال پیگیری است و به زودی نیز موانع آن برطرف خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید